A diferència del que ocorria fa ja molts anys, quan el mercat europeu estava més que dominat per les marques històriques presents en el, l'entrada el joc dels models elèctrics ha provocat que siguin molts els fabricants d'altres mercats que vulguin tenir el seu tros de pastís a les carreteres del vell continent.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que l'entrada en joc de diferents fabricants que arriben procedents d'Àsia ha provocat que, entre altres coses, algunes veus importants de marques europees estiguin exigint ja que la Unió Europea els ajudi de frenar a través d'aranzels i d'imposicions econòmiques bona part d'aquests fabricants. Fabricants que acaben posant a la venda productes a Europa molt més barats que els de les marques europees, entre altres coses perquè el cost de fabricació d'aquests cotxes és molt menor als seus països d'origen.
Tanmateix, es pot destacar també que, per molt que a Europa bona part de les marques hagin apostat dels últims anys per centrar la fabricació dels seus cotxes en països d'Europa de l'est, on el cost per fabricació també és menor que en altres països del vell continent, el Marroc s'està convertint en una opció cada vegada vista amb millors ulls per aquest tipus de marques.
El SUV low cost que arribarà des del Marroc
En aquest sentit, no és cap altra que la marca ATLAS e-Mobility Group, una marca nascuda al Regne Unit però que té estretes relacions amb el Marroc, m'ha deixat molt clar que està treballant en un futur súper 100 × 100 elèctric que es fabricarà al Marroc i que, per tant, podrà presumir de ser una de les opcions low-cost de referència les carreteres tant europees així com africanes.
Ha estat Mohammed Yehya El Bakkali, un dels fundadors, el que ha deixat clar el seu pla de futur: "Estem convençuts que l'Àfrica està sent ignorada per les empreses en la transició als vehicles elèctrics. Tanmateix, ningú no ha de subestimar la determinació del continent per progressar o dubtar de la seva capacitat per produir solucions tecnològiques lliures de carboni líders al món".
Si bé és cert que ja se sap que aquest fabricant està centrat en el llançament d'un SUV 100 × 100 elèctric low cost, i se sap també que és un model que serà fabricat amb una de les plataformes dissenyades per una de les altes empreses europees, no se sap encara quina marca en concret és la que ha decidit entrar en aquest projecte, encara que no són pocs els que asseguren que evidentment podria ser alguna de les marques del grup Renault o de Stellantis.