Veient els resultats de vendes del mes de març passat, és més que evident que en Dacia no estan precisament molt satisfets. El problema per a la marca romana no és el fet que hagin acabat el tercer mes de l'any com la 12a marca més venuda al nostre país i que, per tant, fins a 11 fabricants hi ha han aconseguit més matriculacions que ells a les carreteres espanyoles.
El problema que ha generat certa inquietud en el fabricant low-cost és que els mals resultats de vendes del seu Sandero aquest mes de març passat no han fet cap altra cosa que provocar que aquest model hagi perdut el lideratge en el rànquing de models més venuts a Espanya el 2023.
Tenint en compte que l'objectiu de Dacia no és cap altre que el de convertir al seu Sandero al cotxe més venut a Europa el 2023, i millorar així la més que excel·lent segona posició que van aconseguir el 2022, aquest petit pas enrere a Espanya el tercer mes de l'any no és precisament una bona notícia per a la marca associada Renault.
El Seat Arona arrabassa el lideratge al Dacia Sandero
A diferència del que havia passat en els mesos de gener passats i febrer, mesos en què el Sandero s'havia convertit en un dels models més venuts al nostre país, aquest mes de març passat l'utilitari low-cost ha caigut fins a la setena posició amb una xifra de vendes que es queda just per sota de les 2000 matriculacions.
Evidentment és una xifra molt bona, però és pitjor que la que ha aconseguit el Seat Arona, un model que fins al març es posicionava com el segon cotxe més venut a Espanya però que, aconseguint el tercer mes de l'any més de 3000 matriculacions, ha aconseguit arrabassar-la la primera posició a l'utilitari de Dacia.
Però el pitjor per al sender ja no és el fet que hagi perdut la primera posició i que el Seat l'avantatgi amb més de 1000 matriculacions. El que realment preocupa en el fabricant romanès és que el tercer model més venut a Espanya, el Toyota C-HR, està a menys de 100 matriculacions del seu Sandero en el rànquing general d'aquest 2023, pel que evidentment aquest mes d'abril serà clau per determinar si el Sandero ha patit tan sols un petit revés aquest mes de març passat o realment està en una situació perillosa.
No seria estrany que, com ha passat en altres ocasions comandància apostava per una nova estratègia comercial molt agressiva quant a preus, entre altres coses perquè saben que el seu preu low cost és la millor arma que tenen amb el seu model estavella.