A Volvo tenen molt clar, entre altres coses perquè a partir de 2035 tan sols es poden vendre models 100 × 100 d'elèctrics a Europa, que el futur de la indústria d'automobilisme passa precisament per aquest tipus de models. És per això que, al marge d'anar ampliant cada vegada més el catàleg de la seva submarca d'elèctrics prèmium Polestar, el fabricant suec està també treballant en una nova línia de models 100 × 100 d'elèctrics per ampliar el seu catàleg actual.

Va ser fa ja uns mesos quan van presentar el EX90, un súper elèctric de grans dimensions destinat aquells que busquen en 100 × 100 elèctric prèmium amb l'últim en tecnologia de la marca. Però va ser precisament també en la presentació d'aquest model on es va deixar caure que el fabricant estava treballant en un SUV urbà 100 × 100 elèctric, el EX30.

 

Ha estat recentment quan la marca i ha confirmat que serà durant el pròxim estiu, concretament el 15 de juny, quan es presentarà oficialment aquest nou model. Es pot tenir en compte que no és precisament un model qualsevol per a Volvo, entre altres coses perquè serà el primer model 100 × 100 elèctric de la marca sueca d'una mida tan compacta.

El Volvo EX30, un SUV que pot marcar un abans i un després per a Volvo

Si bé és cert que el Volvo XC40, el SUV més compacte actualment en la gamma de la marca sueca, està sent tot un èxit en les seves diferents versions, fins i tot també en la versió elèctrica, saps molt bé el fabricant nòrdic que llançar un model que se situa un esglaó per sota d'aquest XC40 i que, per tant, lluiti contra models com el nou Mini Cooper elèctric o el Smart #1, és una decisió molt encertada.

 

De moment, almenys a nivell d'imatge i disseny, la marca s'està guardant molt bé les seves cartes, encara que això no hi ha impedit que no hagin aparegut per la xarxes socials diverses recreacions del que podria ser el disseny final d'aquest model.

El que sí que se sap ja és que, més enllà que el Volvo per potenciar el nou sistema de subscripció mensual que tants èxits li ha donat a una marca com Lynk & Co, aquest model comptarà amb una bateria que li pot permetre tenir uns 400 km d'autonomia, una xifra que, sent com és un model pensat per al dia a dia a les grans ciutats, permetrà també sortir d'elles sense l'aclaparament propi de models amb bateries menys potents.