Sent com és Lexus la marca prèmium de Toyota, no és precisament casualitat que els japonesos tinguin els mateixos plans que la marca més venuda tant a Espanya com a nivell mundial.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure les similituds entre els seus catàlegs, no tant quant als models en qüestió sinó quant a la idea general. I és que, tant al catàleg de Toyota com en el de Lexus el que imperen són els models híbrids auto recarregables, deixant molt poc espai als elèctrics cigars.

No són pocs els que es pregunten com és possible que una marca que al seu dia va ser tan avançada al seu temps en matèria de motors híbrids ara estigui quedant-se potser un pas per darrere quant als elèctrics. La resposta no és cap altra que un pla en el que l'anys 2026 serà clau.

Lexus llançarà un elèctric revolucionari

I és que, com passa a Toyota, el 2026 serà un any en què Lexus llançarà un nou model elèctric. Evidentment encara se sap molt poc d'aquest nou model, però és més que lògic que un dels seus punts més a favor seran les seves bateries.

 

Va ser Toyota la que va anunciar fa poc que ja està treballant en dues línies en aquest sentit, dos tipus de bateries diferents que posaran fi a un dels principals problemes dels elèctrics avui dia: l'autonomia.

Expliquen en el fabricant japonès que els seus plans passen per llançar el 2026 (segurament serà a través de la seva marca prèmium, Lexus) un model amb una bateria que permeti tenir una autonomia d'uns 800 quilòmetres, és a dir, una autonomia molt similar a la de la immensa majoria de models actuals amb motor de combustió.

Els plans de Toyota i Lexus passen per primer posar a la venda els seus models més top quant a prestacions per a, un any més tard, llançar models més assequibles que comptaran també amb aquestes noves bateries però en aquest cas amb autonomies d'uns 600 quilòmetres.

En qualsevol cas, tot apunta que Toyota ha sabut esperar el seu torn en la batalla dels elèctrics i que, en el moment en què entrin en joc ho faran amb unes cartes segurament molt més atractives en tots els sentits que la resta de marques generalistes. Això sí, el primer model d'aquesta nova era apunta a ser un Lexus, un model top.