Tesla continua creixent a Espanya, i de quina manera. La marca americana de models cent per cent d'elèctrics ha aconseguit uns molt bons resultats aquest mes de març passat, resultats que li han ajudat a ser ni més ni menys que la vint-i-tresena marca més venuda des de començament d'any al nostre mercat.

És evident que és una posició que està molt allunyada dels primers llocs, però també ho és que Tesla ja se situa per davant de marques com Lexus, Mitsubishi, Suzuki o Alfa Romeu, entre altres.

I el principal responsable de l'èxit de Tesla a Espanya no és cap altre que el Model 3, un model que ha aconseguit aquest mes passat el seu rècord a Espanya, acabant en una més que interessant vint-i-dosena posició amb ni més ni menys que 792 vendes. Una xifra que, sumada a les que va aconseguir al gener i al febrer, sumen un total de 1.133 matriculacions des de començament d'any, fent que aquesta berlina cent per cent elèctrica se situï en la posició 50 del rànquing general.

El Polestar 2 serà el principal rival del Tesla Model 3, encara que no ho tindrà fàcil

Un Tesla Model 3 que, si bé és cert que té rivals d'alçària, cap d'ells no li robarà tantes vendes com ho farà un model que s'acaba de posar a la venda al nostre país i que sí que apunta a ser un dels rivals directes del model americà.

 

No és cap altre que el Polestar 2, la berlina de la marca de models elèctrics de Volvo que ja està disponible al nostre país i que arriba amb un rang de preus que posarà en un compromís els d'Elon Musk.

I és que la versió d'accés d'aquest model arrenca en els 46.900 euros, un preu que es queda per sota dels 51.760 euros que té com a preu de partida la versió d'accés del Tesla. Els dos preus, això sí, pot rebaixar-se gràcies als ajuts del Pla MOVES III.

En el cas del Polestar, la versió d'accés arriba amb un motor de 231 cavalls de potència que, unit a una bateria de 69 kWh, li permet tenir una autonomia de 476 quilòmetres. Respecte al Tesla, el Model 3 d'accés és més potent ja que compta amb 325 cavalls, però la seva autonomia, que ronda els 490 quilòmetres, sí que és molt similar.

 

Tenint en compte que és un model 'supervisat' per Volvo, la seva qualitat, equipament i sistemes de seguretat són del millor del mercat, per la qual cosa molts ja apunten que en Tesla tindran en ell un dels seus pitjors rivals. Polestar, veient que el Model 3 és l'elèctric més venut ara i des de començament d'any a Espanya, sap que no ho té fàcil. Això sí, amb aquests preus, ho té més fàcil que després de marques.