Per molt que Tesla, una marca americana, pot presumir de ser l'autèntic referent a nivell mundial entre els elèctrics, sap molt bé els que tenen ja certa passió per aquest tipus de cotxes que és el mercat xinès on posaràs cotxes elèctrics des de fa ja molts anys a nivell mundial.

En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, són moltes les marques xineses que estan començant a destacar per llançar al mercat models 100 × 100 elèctrics que ja pot presumir de ser referències en el que es refereixi tecnologia i autonomia. Un bon exemple d'això és un model que ja està començant a lliurar les seves primeres unitats i que pot presumir de tenir una autonomia de més de 1000 km: el Zeekr 001.

 

Aquest cas estem davant de la primera proposta important del fabricant elèctric del gegant asiàtic Geely, un grup en el qual hi ha també marques molt importants a Europa com és el cas de Volvo així com un fabricant que és cada vegada guanyant més pes a les carreteres europees com és el cas de Lynk & Co.

El Zeekr 001 arrasarà quan arribi Europa

Evidentment el principal argument de venda d'aquest model és la seva autonomia. Compta amb dues versions, una amb una bateria de 100 kWh estàndard que li permet tenir 741 km d'autonomia CLTC, i una de 140 kWh, que li atorguen els 1.032 km d'autonomia homologada.

Es pot tenir en compte, això sí, que estem parlant del cicle d'homologació al mercat xinès, que no és el mateix que el cicle WL ATP amb el que s'homologuen els elèctrics a Europa. D'aquesta forma, les diferències entre aquests dos cicles d'homologació són importants, tenint en compte que per tenir una xifra real segons el cicle WLTP respecte a la xifra del cicle d'homologació xinès haurem de rebaixar més o menys un 30 % de les xifres aconseguides en el cicle d'homologació xinès.

 

En qualsevol cas, tenint en compte que la idea de la marca aquesta acabar posant a la venda també aquest model a Europa, i que el seu preu al canvi actual es queda menys de 54.000 € per a la versió millor de tot, no seria estrany que, si acaba aterrant a les carreteres del vell continent, aquest 001 es converteixi en un dels elèctrics més buscats entre els VIP.

De moment els primers lliuraments ja s'estan realitzant a la Xina, per la qual cosa no seria estrany que, si els plans del fabricant segueixen el seu curs, acabi aterrant també a Europa.