Com bé saben el Tesla, per molt que la marca americana pugui presumir de tenir alguns dels cotxes elèctrics més venuts a nivell mundial, cada vegada són més els fabricants que estan començant posar-li les coses molt difícils a segons quins mercats. Així, per exemple, a la Xina ja es venen més models 100 × 100 d'elèctrics de BYD que de Tesla.
Però el que realment preocupa el fabricant dels Estats Units és que els fabricants d'elèctrics que arrasen als seus mercats locals són també intentant ampliar la seva quota de mercat en mercats com els del vell continent, on cada vegada són més les marques que arriben des de la Xina amb propostes molt interessants.
Una d'elles és Zeekr, un fabricant del gegant xinès Geely, en el que també estan Volvo i Lynk & Co, però que, en el seu cas, es dedica tan sols als models cent per cent elèctrics.
Moment aquest fabricant té dos models i a la venda a Europa, un petit crossover i una berlina esportiva molt top. Tanmateix, ha estat al recent saló de l'automòbil de Guangzhou on aquest fabricant ha presentat oficialment un model que ha arrasat literalment a la Xina, el Zeekr 007.
El Zeekr 007 és una berlina prèmium my top
Tal com han apuntat des del fabricant, després de tan sols 30 minuts de tenir els llibres de comandes obertes, ja s'han reservat més de 5000 unitats, unitats que es començaran a lliurar a partir del proper mes de gener de 2024. Un dels aspectes claus d'aquest model és que, per molt que es tracti d'una berlina prèmium, té un preu més que mesurat, de poc menys de 230.000 iuans, una quantitat que, al canvi, es queda també per sota dels 30.000 €.
La versió més senzilla d'aquest model compta amb un motor de 421 cavalls de potència i una bateria que li permet gairebé 700 km d'autonomia, encara que les versions superiors superen els 600 cavalls de potència i freguen els 900 km d'autonomia. Això sí, és important tenir en compte que aquestes xifres d'autonomia es basen en el cicle d'homologació xinès, el CLTC, que sempre és molt més generós que l'europeu, el WLTP, que sol acabar oferint xifres entre un 15 i un 20 % menors quant a l'autonomia dels elèctrics.
No seria estrany llavors que, més enllà que aquest model vagi a arrasar a la Xina, ho faci també si finalment el fabricant opta per posar-lo a la venda a les carreteres europees, un mercat cada vegada millor posicionat per a aquest tipus de models.