Per molt que marques com Mercedes, Audi o BMW, entre altres de prèmium, no puguin presumir de tenir l'èxit a Espanya que tenen aquests mercats i la resta del continent europeu, és més que cert que aquest tipus de fabricants tenen també la seva particular quota de mercat del nostre país.

És més, aquests tres fabricants prèmium alemanyes solen presumir d'estar sempre almenys entre les 15 marques més venudes a les carreteres espanyoles, fent evident que, per molt que no siguin les més venudes, són molts els que prefereixen apostar per pagar més i fer-se amb models molt millor en tots els sentits que els generalistes i els low-cost.

 

Però el problema que estan tenint aquest tipus de fabricants és que cada vegada són més les marques que s'estan apropant als prèmium i allunyant-se de les generalistes però amb models amb preus bastant més baixos que els que tenen els models de marques com Mercedes, Audi o BMW. Un bon exemple d'això és l'últim model que ha llançat un Mazda al mercat, un model que passa per ser ara el millor del fabricant japonès en tots els sentits i que segurament li robarà bastantes vendes als seus rivals directes alemanys.

El Mazda CX-80, un SUV molt top

No és cap altre que el CX-80, un SUV de gairebé 5 m que es posiciona com el germà gran del CX-60 i que es converteix a la joia de la corona del fabricant d'Hiroshima en el segment dels SUV.

Com no podia ser d'una altra forma i també en compte que sol ser una cosa molt habitual a la marca japonesa, aquest model combina tecnologia, disseny, elegància i esportivitat a parts iguals, encara que en aquest cas, en ser davant del millor model dins d'aquesta categoria, aquest Mazda passa per ser una opció fins i tot més interessant que bona part dels seus germans petits.

 

No se saben encara els preus, però és més que probable que, tenint en compte que el seu germà petit supera els 55.000 € de preu de partida, aquest CX-80 sigui encara més car, encara que en qualsevol cas es quedarà per sota dels seus rivals directes alemanys quant a preu.

Un model que compta amb dues opcions mecàniques diferents, un dièsel de més de 250 cavalls que compta amb un sistema de micro hibridació lleugera i un híbrid endollable de gasolina de més de 320 cavalls, dues opcions molt interessants que segur que et van ajudar a aconseguir bones xifres de vendes.