No és que sigui precisament cap secret que la mobilitat tant al nostre país com a nivell mundial està canviant, sobretot per l'entrada al joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics.

Si bé és cert que la immensa majoria de fabricants estan apostant per aquesta tecnologia per posar la venda d'automòbils tradicionals quant a les seves característiques, també ho és que són diverses les marques que estan apostant també per un altre tipus de cotxes elèctrics amb prestacions molt més senzilles dirigides per a aquells que es vagin a moure de forma habitual per entorns urbans i a velocitats molt baixes.

Així, no és casualitat que ja estiguin a la venda al nostre país models com el Citroën AMI i els seus derivats dins del grup Stellantis o el Micro-Lli, una versió elèctrica del famós BMW Isseta.

 

Però més enllà d'aquests canvis dins de la pròpia indústria, des del govern saben també molt bé que han d'impulsar noves mesures per afavorir la mobilitat entre els més joves, per això tenen al cap l'entrada en vigor d'un nou carnet a partir de 2024.

El nou carnet B1 entrarà en vigor el 2024

La idea del Govern és, dins de l'Estratègia de Seguretat Viària 2030, la regulació d'un nou permís de conduir, el B1. Un nou permís que està pensat per permetre la conducció de vehicles elèctrics amb velocitat màxima de 90 quilòmetres hora i un pes màxim de 400 quilograms.

Tal com va apuntar al seu dia el Ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, "Aquesta iniciativa és també una clara aposta per la mobilitat sostenible, ja que la majoria dels quadricicles pesats (categoria L7) que es poden conduir amb el B1 són elèctrics. Per això, l'entrada en vigor d'aquest carnet servirà per augmentar de manera directa l'electrificació a Espanya, que alerten, no va al ritme que seria necessari i porta camí de quedar lluny dels països líders, com Alemanya i Portugal, on la mitjana de vehicles electrificats té una quota del 20%".

La idea a més és que aquest nou carnet "afavorirà la mobilitat dels més joves en l'àmbit rural, on fins i tot amb tots els esforços, evidentment el transport públic no arriba en les mateixes condicions".

Tenint en compte que a Espanya hi ha més o menys un milió de persones d'entre 16 i 17 anys que podrien optar pel carnet B1, seria també una bona mesura de transició cap al permís B.