No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de conductors que van als concessionaris a la recerca d'un cotxe nou no ho fan pensant quan es gastaran en les seves reparacions.

I és que, si bé és cert que en els últims anys cada vegada són més els conductors que tenen en la fiabilitat u dels seus millors arguments de compra, i això és precisament el que ha ajudat, entre altres coses, a quin Toyota es converteixi en una de les marques de referència a Espanya, són aspectes com el disseny, el preu, l'equipament, la tecnologia i el motor el que continuen sent prioritaris per a molts a l'hora d'escollir un cotxe nou.

En aquest sentit, és de sobres conegut que apostar per una marca prèmium a l'hora d'anar a comprar un cotxe nou no implica tan sols pagar molt més a l'hora de comprar-lo i a l'hora també d'assegurar-lo, sinó que implica també pagar més en totes i cada una de les visites al taller, entre altres coses perquè les peces i els recanvis d'aquest tipus de marques com poden ser Mercedes, BMW i Audi, són també més cares que les de marques generalistes.

Audi i Mercedes són els més cars segons la OCU

No has anat una altra que l'Organització de Consumidors i Usuaris la que ha decidit dur a terme un estudi interessant que revela quines són les marques amb la mitjana de despesa més alta a l'hora d'acudir al taller. Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que el nombre de cotxes de marques com Ferrari, Lamborghini, Bentley o la resta de marques de súper luxe és molt escàs a Espanya, la OCU les ha deixat fora d'aquest estudi.

No ho ha fet amb les marques prèmium, i de fet no han estat d'altres que Audi i Mercedes les que han acabat a dalt de tot d'aquesta llista, amb una mitjana d'una despesa de 350 € cada vegada que un dels seus models acudeix al taller. Un esglaó per sota d'aquestes dues marques alemanya se situava una altra marca prèmium, en aquest cas el Volvo, amb un preu mitjà de 330 €, relegant a la quarta i la cinquena posició a dues marques japoneses, Lexus i Honda, amb preus mitjans de 300 i 250 € respectivament.

Evidentment es pot tenir en compte que, per molt que els preus mitjans d'aquestes marques siguin més elevats que els de les marques generalistes, la fiabilitat d'aquestes marques és, especialment en el cas de les japoneses, és molt més gran, per la qual cosa al final, per molt que cada visita al taller sigui més cara, models de marques com Lexus i Honda, que sempre acaben, situades en les posicions més altes dels rànquing de fiabilitat, acabessin sent més rendibles ja que visiten molt menys el taller.