L'entrada en joc de l'electrificació i dels motors híbrids està implicant també l'arribada a Europa de noves marques que no tenen cap altra intenció que la de conquerir el vell continent.

Noves marques que arriben des de la Xina com és el cas de MG, l'antiga marca anglesa ara en mans de Saic Motors i que ja li està robant moltes vendes a Dacia, així com Lynk & Co, la marca xinesa que arriba per competir amb les prèmium.

En aquest cas a més, Lynk & Co no és tan sols una marca prèmium que aposti per la tecnologia i per uns models com el 01 que ja està tenint molt impacte al nostre mercat, sinó que aposta també per nous mètodes a l'hora de poder gaudir d'un cotxe.

 

I en BMW ho saben molt bé. Entre altres coses perquè aquest Lynk & Co 01 ja ha aconseguit el mes d'abril passat situar-se per sobre quant a vendes del BMW X4, un dels millors SUV de la marca alemanya. La diferència de vetes entre aquests dos models des de començament d'any és de menys de 20 vendes a favor del model alemany, per la qual cosa no seria estrany que el SUV xinès acabés per davant al final d'aquest 2022.

El Lynk & Co 01 comença a deixar empremta al mercat espanyol

Un model que no només destaca per la seva estètica, la seva tecnologia o per ser un SUV híbrid endollable més que top, sinó pel seu preu i el seu nou sistema de subscripció. I és que la marca ofereix la possibilitat de, al marge de pagar al comptat el preu d'aquest model per fer-se amb ell, que en aquest cas és de 40.500 euros, també es pot optar per un sistema de subscripció mensual al més pur estil Netflix, Spotify, HBO, etcètera.

En aquest cas el cost de la subscripció és de 500 euros al mes. És evident que no és un preu baix, però també ho és que, tenint en compte el preu al comptat del model, per arribar a pagar el mateix mes a mes del que es pagaria al comptat hauríem d'estar 81 mesos subscrits, és a dir, gairebé 7 anys de subscripció.

 

Evidentment si s'opta per comprar-lo després es pot recuperar part de la inversió si es ven al mercat de segona mà, però la part positiva de la subscripció mensual és que l'únic que no cobreixen els 500 euros és el combustible. Sí que està coberta una assegurança a tot risc així com el manteniment i 1.500 quilòmetres mensuals, una xifra que, en el cas de no arribar a fer-los, s'acumulen per al següent mes sempre que hàgim optat per una subscripció de més d'un mes.

Un mètode que, tenint en compte les bones xifres de vendes d'aquest SUV, és evident que li està anant més que bé a un model que, almenys de moment, ja es ven més que el BMW X4.