És més que evident que els que busquen un SUV que se situï diversos esglaons per sobre de la mitjana quant a qualitat i estatus al mercat acudeixen directament als concessionaris de marques com Mercedes, BMW o Audi.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que són moltes les marques generalistes que han fet un important pas endavant en els últims anys a nivell de qualitat, de tecnologia i de disseny dels seus models, especialment en els models més ben dotats en tots els sentits.

 

Així, no és estrany que siguin molts els conductors que, disposats a gastar-se una bona quantitat i prefereixen fer-ho per una compra potser més lògica que passa per un dels millors models d'una marca generalista per fer-ho per un model de marca prèmium que per un preu similar ofereix pitjors prestacions.

Un bon exemple d'això és un dels millors models de Skoda, el nou Kodiaq, un enorme SUV de 7 places que passa per ser una de les compres més intel·ligents dins del seu segment a Espanya.

El Skoda Kodiaq no és barat, però és molt recomanable

Partint de la base que la versió d'accés d'aquest model frega els 45.000 €, és més que evident que no podem parlar d'ell com un model barat. Tanmateix, tenint en compte l'enorme salt endavant que ha donat la marca amb aquesta nova generació, que es tracta d'un model amb capacitat de fins a set places, amb molta habitabilitat i molta capacitat de càrrega, amb un nivell de tecnologia molt alt i amb una bona gamma mecànica, així que estem davant d'un model racional referent a relació qualitat/preu.

 

És més, la versió d'accés compta amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera, una mecànica interessant, encara que es pot tenir en compte que existeixen versions dièsel també de 150 cavalls sense hibridació per poc més de 47.000 euros que acaben sent una opció més interessant per a aquells conductors que vagin fer molt autovia i molta autopista altes velocitats.

A tot això cal sumar-lo que en un futur no molt llunyà a arribar una versió híbrida endollable que promet tenir més de 100 km d'autonomia elèctrica, pel que no seria estrany que, sobretot entre aquells conductors que no busquen tan sols marca sinó que busquen un bon cotxe en tots els sentits, aquest Skoda continués robant-li alguna venda a les prèmium.