El Kia Sportage porta ja uns quants anys sent una de les referències en el segment dels SUV compactes, un segment que no és que sigui precisament senzill que s'ha convertit en un dels més reeixits a les carreteres espanyoles. És més, a la marca coreana són molt conscients que tenen grans rivals, entre ells models molt assentats a les nostres carreteres com és el cas del Hyundai Tucson, el Peugeot 3008, el Seat Ateca o el Nissan Qashqai.

De fet, és precisament el model japonès, el Nissan, el que pot presumir d'haver arrencat aquest 2024 sent ni més ni menys que el rei de la seva categoria, una cosa que no aconseguia des de fa ja uns anys quan, arran de ser el primer model generalista de la seva categoria, va estar molt temps sent el més venut.

 

La part positiva per a la marca japonesa és que, més enllà que el seu Qashqai pugui presumir de ser el SUV compacte més venut a Espanya en el que portem d'any, el seu model estavella ocupa ni més ni menys que la quarta posició en el rànquing general al nostre país, tan sols superat pel Dacia Sandero, el Toyota Corolla i el Seat Arona, models que no són precisament rivals directes.

El Nissan Qashqai torna a ser determinant

Si bé és cert que el Kia continua sent una opció molt reeixida a Espanya, el fet que el Nissan porti acumulades 3400 vendes i que el model coreà no es quedi per sota de les 2500 provoca que la diferència s'hagi important, i que la marca coreana siguin molt conscients que serà difícil que el seu Sportage recuperi terreny perdut.

Entre altres coses a més perquè un dels grans encerts de Nissan amb el Qashqai actual és que l'ha convertit en una opció molt interessant per a diferents tipus de conductors, ja sigui aquells que busquen models senzills però que compten ja amb motors interessants com és el cas dels micro híbrids de gasolina de 140 cavalls de potència o per a aquells que busquen un SUV híbrid auto recarregable amb la tecnologia e-Power de Nissan, una de les més interessants actualment al mercat.

 

És evident que ara que han passat tan sols dos mesos des de l'inici d'aquest curs és encara molt aviat per aventurar-se i dir que el Qashqai va acabar aquest 2024 sent la referència en la seva categoria com ho va ser fa anys, però el que és evident és que, veient les vendes que aconsegueix ara i comparant-les amb les que aconseguia fa un o dos anys, aquest Nissan s'ha convertit ara de nou en un model molt buscat a Espanya i, per tant, en un rival directe molt seriós per a Kia i companyia.