A Skoda no tenen cap intenció de convertir-se en una marca low cost. Per molt que els txecs sàpiguen que el seu paper dins del Grup Volkswagen és el de ser una marca generalista per sota de Volkswagen i amb preus gaire més ajustats, Skoda no vol competir directament amb Dacia i amb altres marques low cost com MG.

Això sí, això no significa que en alguns models la marca txeca no fixi preus que, tenint en compte la qualitat dels seus models, sí que puguin convertir-se en els veritables rivals de models com el Dacia Sandero.

 

I el Fabia és un clar exemple d'això, un utilitari que té en l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu de la seva versió d'accés un dels seus millors arguments de vendes. És cert que són molts els que aposten per un Fabia amb millors acabats i motors que el que dona accés a la gamma, però també ho és que, en la seva versió més senzilla, aquest model bé pot rebre l'etiqueta de ganga. I en majúscules.

L'oferta que converteix el Skoda Fabia en una ganga a Espanya

Com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla d'aquest utilitari té un preu de partida de tan sols 13.400 euros sempre que s'opti per finançar la compra amb la marca txeca. Un preu que el converteix en un model molt a tenir en compte, sobretot perquè amb aquesta nova generació el Fabia ha donat una important passada endavant en tots els sentits.

És més, un dels punts forts d'aquest model, entre altres coses perquè és una cosa que cap Dacia no pot dir i que tampoc molts dels seus models rivals directes poden, és que aquest nou Fabia ha aconseguit ni més ni menys que les 5 estrelles, la puntuació més alta, en les últimes proves Euro NCAP, l'organisme oficial que determina el nivell de seguretat activa i passiva dels models que es venen al vell continent.

 

És cert que el seu motor de 80 cavalls pot quedar curt en segons quines ocasions, però també ho és que, per al dia a dia en ciutat i per a escapades sense gaire pes, és una mecànica més que suficient.

El mateix passa amb el seu equipament. I és que, malgrat que arriba amb l'acabat més bàsic, compte ja de sèrie amb, entre altres coses, fars davanters LED bàsics, assistent automàtic de llums, Bluetooth, assistent de manteniment de carril, volant, palanca de canvis i fre de mà folrats en cuir, assistent d'arrencada en pendent, sistema de frenada d'emergència en ciutat, mirall retrovisor interior amb funció antienlluernament, limitador de velocitat, tancament centralitzat amb comandament a distància, sistema de detecció de cansament del conductor, sensor de pluja i miralls retrovisors exteriors ajustables elèctricament i calefactables. Per això, per aquest preu, molts parlen d'ell com una veritable ganga.