Tenint en compte que l'arrencada de comercialització de la tercera generació del Nissan Qashqai no va ser precisament de l'esperat per la marca japonesa, el fabricant s'estava començant a preocupar, i molt, en veure que el seu model estavella no s'acabava d'engegar en vendes a Espanya.

De fet, mentre que la primera i la segona generació d'aquest model es van convertir en l'autèntica referència al segment, quan la tercera va arribar al nostre mercat hi havia ja molts models més que assentats a les carreteres espanyoles i que, de fet, van impedir que el tercer Qashqai tingués una arrencada de vida comercial com s'esperava.

 

Tanmateix, veient les xifres de vendes del mes de febrer passat i del que portem d'aquest 2023, sembla que a poc a poc el Nissan està tornant a la posició que li correspon, és a dir, ser un dels líders destacats del seu segment i un dels models més venuts del nostre mercat.

El Nissan Qashqai està a poc a poc tornant

Amb gairebé 2000 matriculacions sumant les vendes dels passats mesos de gener i febrer, aquest model japonès pot presumir de ser avui dia el 18è cotxe més venut al nostre país, una posició més que destacada. En aquest sentit, això sí, es pot destacar que el Nissan saben molt bé que tenen diversos rivals per davant, especialment a un Kia Sportage que ha arrencat aquest curs en un estat de forma més que notable.

Però segurament una de les notícies que més està alegrant el fabricant japonès és que precisament el Qashqai s'està imposant a un dels seus rivals més durs, el seu compatriota del Toyota RAV4, un model que, per molt que continuï sent també una opció molt destacada, va aconseguir, per exemple, el mes de febrer passat, la meitat de vendes respecte a les quals va aconseguir el Nissan.

 

Si bé és cert que sent el Toyota un model híbrid i amb un preu bastant més car que el del Nissan n'hi ha molts que argumenten que no és un rival directe del Qashqai, el cert és que estan en el mateix segment i no deixen de ser dos models generalistes, per la qual cosa, al final, sí que són rivals que lluiten per aconseguir un perfil de conductor molt similar.

Per això a la marca japonesa estan més que satisfets veient com, a poc a poc, el seu model estavella va tornant a les posicions més lògiques dins d'un mercat que sempre ha estat històricament molt favorable i en què s'ha sentit molt còmode.