Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint molts dels models que té Toyota a la venda al nostre país per adonar-se que el fabricant japonès pot presumir de ser un dels més importants a les carreteres espanyoles. És més, gràcies a l'èxit de models com el Corolla, el C-HR, el Yaris Cross, el Yaris o el RAV4, Toyota porta ja molt temps sent la marca líder quant a vendes a Espanya.

 

Això sí, no deixa de ser curiós que un dels models de Toyota que està arrasant en tots i cada un dels mercats en els quals s'ha posat a la venda tot just vaig aconseguir matriculacions al nostre país. I aquest model no és cap altre que el Yaris, en concret la versió més esportiva d'aquest petit utilitari, el GR Yaris.

El Toyota GR Yaris més top no es ven a Espanya, on la versió 'light' tampoc no triomfa

Si bé és cert que aquesta versió esportiva comparteix mida en segment amb l'utilitari normal, també ho és que a nivell mecànic són dos models completament diferents. Així, mentre que el Yaris que més es ven a Espanya té un motor híbrid auto recarregable com el seu principal argument de venda, el principal argument de la versió esportiva d'aquest utilitari és el seu potent motor de gasolina del meu més ni menys que 280 cavalls de potència, una bèstia sota del capó que el converteix en un dels esportius amb millors prestacions dins d'aquesta categoria.

 

Un GR Yaris que, per exemple, en mercats com el de Polònia està arrasant, i l'està tenint fent de fet en la versió que arriba amb un canvi automàtic dissenyat per la divisió esportiva de la marca la que més xifres de vendes està aconseguint, fins i tot per sobre de la versió que compta amb una transmissió manual, fent evident que fins i tot entre els amants dels esportius el canvi automàtic està guanyant cada vegada més pes.

Però aquesta nova versió de 280 cavalls amb canvi automàtic no està a la venda a Espanya, on sí que es pot comprar la versió de 261 cavalls de potència amb transmissió manual que té un preu que arrenca en els 35.000 €. En Toyota consideren que, si ja aquesta versió més 'light' tot just té presencia a Espanya, no val la pena posar a la venda la nova versió que, a més, frega els 50.000 euros en la majoria de mercat en els que sí que està a la venda.