No eren pocs els que estaven esperant una de les presentacions més importants de Mercedes en els últims anys, el nou Mercedes Classe G en la seva versió 100 × 100 elèctrica.

Com està passant en tants altres fabricants, a la marca alemanya han decidit fer el pas i convertir al que és tota una referència entre els tot terrenys en un model 100 × 100 elèctric, aprofitant les evidents diferències de mecànica entre un model d'aquestes característiques d'un model de combustió que, en alguns casos, acaben afavorint els models elèctrics.

 

Tanmateix, aquest model de Mercedes té un punt crític que, especialment per a aquells que sàpiguen que voldran gaudir d'aquest model en la seva versió més tot terreny, intentant conduir per terrenys realment complicats, li resta molts punts. O almenys és alguna cosa a tenir molt en compte abans de comprar-lo.

El Mercedes Classe G elèctric és molt top, però té un inconvenient molt seriós

Per molt que compti amb quatre motors elèctrics amb reductora, amb xassís ultrarígid i amb un nou sistema d'avançament autònom que el converteixen en una de les millors opcions en el seu segment, la bateria acaba sent un problema seriós, i no precisament per la seva autonomia, sinó per la seva ubicació i per la seva mida.

Com en tots els cotxes 100 × 100 d'elèctrics, l'enorme bateria d'aquest Mercedes se situa a la part més baixa del cotxe, la part que és més a prop del terra. És per això que, tenint en compte que es tracta de l'element clau d'aquests cotxes i que aquest model està pensada per ser un tot terreny, el fabricant alemany l'ha protegit amb materials molt durs. El problema en aquest cas és que està sobre protecció acaba derivant en un volum més important per part de la bateria, la qual cosa deriva al seu torn en un angle ventral que no és propi d'un tot terreny.

 

Aquest cas aquest angle es queda per sota dels 21 graus, lluny dels 26 que té la versió de combustió i que el deixe per sota d'alguns SUV de la seva mida però no pensats per ser tot terreny com són el Volvo XC90.

Aquest angle tan baix pot acabar provocant que, en segons quins moments a quins terrenys, la bateria acabi tocant el terra i impedint l'avençament del cotxe, un problema realment seriós per a un model d'aquestes característiques.