Kia no és precisament una marca que acabi d'aterrar al nostre mercat. Si bé és cert que és un fabricant que no porta tant temps a Espanya com Seat, Peugeot, Renault i companyia, també ho és que és ja una marca de molt pes.
Bona prova d'això és que els coreans, després de molts anys treballant en la seva imatge amb agressives campanyes publicitàries i els seus famosos 7 anys de garantia, són actualment la segona marca més venuda a Espanya, tan sols superada per Toyota.
Una marca, Kia, que ha fet no tan sols dels seus baixos preus i de l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models la seva millor arma, sinó que compta amb una àmplia oferta de models, amb fins i tot segments en els que tenen fins a més de dos models.
Això sí, com a bona multinacional que és, a Kia saben molt bé que cada mercat, cada regió del planeta, té les seves peculiaritats, i que no té a veure res, per exemple, el mercat europeu amb l'asiàtic o l'americà. És cert que cada vegada tots els mercats s'assemblen més, però continuen sent importants les diferències.
És per això que és molt habitual trobar encara avui dia marques com Kia, que aposten per tenir una gamma de models en mercats com l'europeu, que no és la mateixa que al mercat americà. I el mateix passa al contrari.
El Kia Tellirude, un SUV que seria un èxit a Espanya
Un molt bon exemple d'això és el Kia Tellirude, un SUV de grans dimensions que es venen al mercat americà i que, per desgràcia per a molts veient el seu preu, no es venen a Europa.
Un Telliure que acaba de ser renovat en una actualització de meitat de cicle que permetrà que aquesta generació, que va sortir al mercat el 2018, tingui encara diversos anys de vida per davant.
Com bé podem veure en les imatges, es tracta d'un SUV amb dimensions encara més grans que les del Sorento, que sí que s'embeni a Europa, i sobretot amb una imatge molt més musculosa i potent que tant agrada al mercat americà, on la mida i la robustesa s'imposen en molts casos.
Quant a la mecànica, aquest Tellirude no és que arribi amb un motor senzill precisament: ni més ni menys que un motor de gasolina V6 de 3.8 litres amb una potència de 295 cavalls associat a una tracció senzilla (la tracció total és opcional) i una transmissió automàtica.
Però el millor de tot és que, com és habitual a Kia, el preu és la millor arma d'aquest model. I és que costa poc més de 33.000 dòlars, és a dir, uns 30.000 euros. Un preu que, en el cas que Kia optés per vendre'l a Espanya, segur que molts dels quals van cap a SUVs de grans dimensions, veurien més que amb bons ulls. I amb raó.