El Toyota RAV4 ha estat durant molt temps un dels principals motius d'alegria de la marca japonesa a Espanya i a Europa. Un model que va poder presumir en el seu moment de ser dels primers SUV de mida mitjana que comptava amb una gamma de motors en els quals els híbrids eren els principals protagonistes.
Ara ja són molts els rivals directes d'aquest RAV4 els que han seguit els seus passos i han optat per la hibridació, per això, tenint en compte que no és un model precisament barat, les seves vendes han baixat respecte a anys anteriors.
Si bé és cert que continua sent un dels SUV híbrids més reeixits, no és casualitat que hagi caigut fins a la posició 38 del rànquing general a Espanya en aquests dos primers mesos de l'any.
Entre els seus molts rivals, més enllà dels generalistes Hyundai Tuscon, Nissan Qashqai o Kia Sportage, tots ells amb versions híbrides, és un SUV prèmium el que apunta a ser una de les millors alternatives d'aquest Toyota. Entre altres coses perquè, malgrat que és més car que el RAV4, aquest SUV pot presumir de ser millor en tot que la versió híbrida del model japonès.
El Jeep Compass híbrid endollable és una de les millors alternatives al Toyota RAV4
No és cap altre que el Jeep Compass en la seva versió PHEV, és a dir, en la seva versió híbrida endollable. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de partida ara d'aquest model és 38.187 euros, un preu que arriba amb un descompte de 8.713 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca americana.
Per la seva part, si ho comparem amb els preus del Toyota, veiem que el RAV4 amb motor híbrid convencional parteix des dels 35.900 euros, és a dir, poc més de 2.000 euros menys, mentre que el RAV4 també amb motor PHEV eleva el seu preu fins als més de 47.000 euros, per la qual cosa és un preu molt més car que el del Jeep.
Així, aquest Compass en la seva versió híbrida endollable, una versió que arriba amb un motor de 190 cavalls de potència, es converteix en una opció molt més recomanable quant a relació qualitat/preu que el RAV4 més bàsic.
Entre altres coses perquè, com sol ser habitual en Jeep tenint en compte la història i l'esperit de la marca, els americans han dotat a aquest Compass amb motor PHEV d'una tracció a les quatre rodes que fa d'ell un SUV que, sens dubte, pot sortir de l'asfalt sense cap problema, una cosa que el RAV4 híbrid convencional més bàsic no pot dir.
D'altra banda, es pot destacar que, sent una de les millors versions d'aquest Jeep, el Compass PHEV compta amb un equipament de sèrie que fa d'ell un SUV que s'apropa molt més als prèmium que als generalistes. És molt probable que quant a vendes sigui el RAV4 el que continuï guanyant la partida, però segur que molts veuran en aquest Jeep un 'pla b' molt atractiu.