El Cupra Formentor continua callant boques mes a mes. El SUV cupè de la marca esportiva de Seat ha tornat a aconseguir aquest mes d'abril passat unes xifres de vendes més que excel·lents.

Amb 1.154 vendes, aquest model ha aconseguit acabar en la catorzena posició en el rànquing espanyol del mes d'abril i, amb les xifres acumulades ja des de gener, són més de 4.200 matriculacions.

Una xifra que el converteix en ni més ni menys que el tretzè model més venut des de començament d'any i en un dels models estavella del nostre mercat. Són moltes les raons que estan fent del Formentor un èxit a Espanya, però evidentment l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu de totes les seves versions és una d'elles.

 

Això sí, es pot destacar que, amb molt bon ull, a Cupra van optar a l'hora de dissenyar l'estratègia comercial d'aquest model per dotar-lo d'una àmplia gamma mecànica. I és que, tal com podem veure al configurador de la marca, aquest Formentor pot presumir de tenir fins a tres tipus de motors diferents: gasolina, dièsel i híbrid endollable.

Una gamma mecànica en la qual, a més de les diferències de motor, també hi ha diferents opcions quant a potència, transmissió i tracció, per la qual cosa les opcions a l'hora de configurar-lo no és que siguin poques. Així, a Cupra, per molt que sàpiguen que molts van a ells a la recerca del Formentor més bàsic, entre altres coses perquè arriba ja amb un motor de gasolina 1.5 de 150 cavalls de potència, ofereixen diferents variants que s'adapten a les necessitats de cada client.

El Cupra Formentor amb motor dièsel és el més estalviador de la seva gamma

Això sí, de tots els motors i configuracions disponibles, el que al final es posiciona com el més eficient és evidentment el dièsel. És cert que el consum oficial de la versió híbrida endollable és molt baix, de tot just 1,2 litres als 100 com apunten a la marca.

Tanmateix, es pot tenir en compte que aquest consum es calcula tenint en compte que aquesta versió pot recórrer més de 50 quilòmetres en manera cent per cent elèctric. Si sempre està la bateria plena i no es realitzen més de 100 quilòmetres abans que aquesta s'acabi, sí que és un consum baix. Això sí, una vegada aquesta s'acaba, entra en joc el motor de gasolina, que no és precisament tan eficient.

 

És per això que, de mitja, el dièsel, un 2.0 TDI de 150 cavalls de potència, que té un preu de partida de 35.260 euros, és a dir, uns 2.000 euros més que la versió de gasolina, és el més eficient, amb una mitja de consum de tot just 4,8 litres als cent quilòmetres. Una xifra molt interessant tenint en compte la potència del motor i el pes d'aquest Cupra Formentor que, com bé saben a la marca, és un dels models estavella a Espanya.