Totes i cada una de les marques de pes a Europa saben molt bé que, si bé és cert que d'aquí a un temps als cotxes elèctrics seran els veritables dominadors a les carreteres del vell continent, avui dia la immensa majoria de mercats continuen sent models molt menors quant a vendes respecte als de combustió.

És per això que molts fabricants estan apostant en els últims temps, i més després de l'arribada de molts elèctrics xinesos amb preus realment imbatibles, per llançar al mercat models cada vegada més interessants quant a prestacions i, sobretot, cada vegada amb millor relació qualitat preu.

 

Un bon exemple d'això és una de les grans apostes de Citroën en aquest sentit, el nou Citroën C3, un model que no té a veure res amb l'utilitari que es continua venent en mercats com l'espanyol i que ha arribat de la mà d'una nova carrosseria tipus SUV i, sobretot, amb una versió 100 × 100 elèctrica que el converteix en un dels elèctrics més interessants del mercat.

El Citroën ë-C3 és una ganga

I és que, tal com podem veure a la secció d'ofertes de la marca francesa, la versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida de menys de 16.000 €, un preu que, això sí, acaba sent tan baix tenint en compte que ja estan incloses diferents promocions de la marca així com tots els ajuts del pla MOVES del Govern, en pla que busca augmentar les vendes dels cotxes amb etiqueta ZERO de la DGT.

 

És cert que la versió més senzilla d'aquest model no pot presumir evidentment de comptar amb l'últim en tecnologia de la marca, però sent com és un dels models més moderns de Citroën, arriba més que ben dotat en tots els sentits.

A nivell mecànic, l'aposta de Citroën passar per un petit motor elèctric de 113 cavalls de potència i una bateria de 44 kW hora que li permet tenir una autonomia homologada de 311 km, una xifra que no fa una altra cosa que emfatitzar en el caràcter urbà que té aquest model. El millor en el seu cas és que, més enllà de ser un model bastant més barat que alguns dels seus rivals directes com el Jeep Avenger, el seu baix preu és el seu millor argument per convèncer els més escèptics respecte al canvi al cotxe elèctric.