A Mazda són molt conscients que, a diferència del que ocorre amb la immensa majoria de marques generalistes, en el seu cas es troba en un terreny de joc certament complicat a les carreteres europees, entre altres coses perquè el seu principal rival no és cap altre que Volkswagen, un dels fabricants amb més quota de mercat al vell continent.

Com ocorre amb la marca alemanya, els japonesos sempre situar als seus models a mig camí entre les marques generalistes i les marques prèmium tant referent a preu com, sobretot, referent a la qualitat dels seus cotxes, els seus motors, el seu equipament de sèrie, la seva tecnologia i també el seu disseny, un dels punts més a favor d'aquest fabricant des de fa ja molts anys.

 

En aquest sentit, tan sols fa falta veure una de les grans apostes que ha realitzat la marca en els últims temps de cara a conquerir les carreteres europees per adonar-se de les intencions dels d'Hiroshima. I és que el nou CX-60, un SUV de mida compacta amb unes dimensions ja més que notables, pot presumir de ser un dels millors en el seu segment és el que es refereix a tecnologia.

El Mazda CX-60, un SUV top amb etiqueta ECO de la DGT

Els punts a favor d'aquest model és que, evidenciant cremada torna a jugar de nou una altra lliga, els japonesos han multat per dotar-lo amb un motor dièsel amb transmissió automàtica que la seva versió d'accés arriba amb una potència de 200 cavalls de potència però que, a més, s'associa a un sistema de micro hibridació lleugera per poder així permetre reduir l'etiqueta ECO de la DGT. Motor que li permet tenir prestacions molt interessants alhora que, evidentment, passa sempre amb els dièsel, acabar tenint un consum menor que el dels seus rivals que compten amb motors d'aquest tipus però de gasolina.

Més enllà de l'avançada proposta tecnològica d'aquest model, un dels punts a favor és, com sol ser habitual a la marca japonesa, tot el que es refereix al seu disseny i, a més, l'equipament i els ajuts a la conducció que arriben de sèrie, que en molts casos són superiors, a bona part dels seus rivals directes.

 

És cert que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, no és un model especialment barat, ja que té un preu de partida que superen els 45.000 €. Tanmateix, és un model que està diversos esglaons per sobre respecte a opcions molt venudes al nostre país de marques generalistes, i que, de fet, no té precisament gaire a envejar alguns models de marques prèmium que avantatja això si de forma notable quant a preu.