Tenint en compte les xifres que estan aconseguint models com el Kamiq i el Karoq, sobretot a Europa, és més que evident que l'aposta pels shop que ha realitzat en els últims anys Skoda, una de les marques del grup Volkswagen, està sent més que reeixida.
Tanmateix, es pot destacar que, a diferència de la immensa majoria de marques generalistes, entre elles de fet Seat i Volkswagen, els txecs han decidit continuar apostant per les berlines, un tipus de cotxe que sempre els ha donat moltes alegries però que ara no passa precisament pel seu millor moment comercial, entre altres coses perquè els SUV els han robat gairebé tota la quota de mercat.
Però ser precisament una de les poques marques que es queda apostant per models com l'Octavia o el Superb, models que poden presumir de ser autèntiques referències en el seu segment, és el que està provocant que siguin opcions que continuïn tenint una bona quota de mercat. És més, com bé saben en el fabricant, ha estat precisament l'Octavia el tercer Skoda més venut a les carreteres espanyoles aquest mes d'abril passat per davant d'opcions en teoria amb més sortida com és el cas del Fabia o el Scala.
El Skoda Octavia continua sent una opció molt top
En el cas de l'Octavia, es pot destacar que, per molt que el Karoq sigui una opció molt més popular al nostre país, continuen sent molts els que veuen en aquesta berlina de mida compacta una opció molt interessant, sobretot perquè pot presumir de tenir molta més capacitat de càrrega que el SUV així com una dinàmica de conducció molt millor.
Quant al preu, tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla actualment d'aquest model parteix des dels poc més de 28.000 € sempre que financem la compra amb el fabricant.
El millor en aquest cas és que, a diferència també del que ocorre amb el SUV, l'Octavia més senzill de tots compte ja amb un motor de gasolina de 110 cavalls associat a un sistema de micro hibridació lleugera, pel que arriba associat a un canvi automàtic DSG de set velocitats i, alhora, li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més fonamental a Espanya.
Un model que és molt a prop de rebre l'actualització de meitat efecte de la seva actual generació, una generació que va fer un important pas endavant en tot el que es refereix a l'equipament de sèrie i tecnologia gràcies precisament a formar part del grup Volkswagen. Per això, encara que molts ho descarti precisament per la seva carrosseria, aquesta aposta a contracorrent de Skoda segueix sent molt interessant.