Veient les xifres de vendes que està aconseguint els últims anys models com el Peugeot 2008 i el Peugeot 3008, és més que evident que la marca francesa ha encertat apostant de forma clara pels SUV. Per molt que sigui la carrosseria de moda, no és que sigui precisament senzill col·locar, com ja està fent Peugeot des de fa temps, dos dels seus models entre els més venuts en els seus respectius segments.

Això sí, es pot tenir en compte veient un dels últims models que ha posat a la venda la marca francesa, que va començar començar a tenir clar també que el boom d'aquest tipus de cotxes està a prop d'acabar-se.

 

Els una mica altres fabricants, entre ells Peugeot i Citroën, que argumenta que, per molt que el pugi es farà ara la carrosseria de moda, arribarà un moment a Europa en què la majoria de conductors començaran a optar per un altre tipus de carrosseria en la qual el coeficient aerodinàmic, un punt clau per als elèctrics, acabi jugant molt més al seu favor.

El Peugeot 408, un familiar diferent de la resta

I allà és on entra en joc el nou Peugeot 408, un model pensat per a aquelles famílies que, si bé és cert que busquen un model molt més dinàmic que un familiar clàssic com un monovolum o una berlina tipus familiar, volen també tenir aquest punt d'alçària i presencia que tenen els SUV.

Tan sols fa falta veure el disseny d'aquest 408 per donar-se compte de què l'aposta de Peugeot, per a molts fins a cert punt arriscada, és com menys nova i ambiciosa referent al seu disseny.

 

Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte la tendència actual del mercat, a la marca francesa optat per llançar una versió híbrida endollable d'aquest 408, una versió que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, té un preu de partida que ronda els 37.000 €, una quantitat que el converteix en una opció perfecta per a aquells que busquin un familiar amb l'últim en tecnologia de la marca, etiqueta ZERO de la DGT, més de 50 km d'autonomia elèctrica i un disseny clarament diferenciat de la resta d'opcions del mercat.

No serà gens fàcil que aquest 408 aconsegueixi tenir l'impacte del mercat que estan tenint models com el 2008 i el 3008, almenys de moment. Això sí, no són pocs els que asseguren que en un futur serà aquest tipus de carrosseries que es queden a mig camí les que realment triomfen a Europa.