Veient les xifres de vendes al nostre país i separant-les per tipus de mecàniques, és més que evident que, a diferència del que ocorria fa tot just uns anys, els motors dièsel estan perdent molt pes a les nostres carreteres. El fet que siguin les mecàniques que estar en el punt de mira de les autoritats referent a contaminació és el que ha provocat que siguin molts els que deixin d'apostar per ells i apostin o bé per motors de gasolina o bé per motors híbrids auto recarregables.

Això sí, es pot tenir en compte que, al marge que els diferents fabricants porten anys ja modificant els seus motors dièsel per fer els menys contaminants, són aquest tipus de mecàniques les més indicades per a aquells conductors que buscar un cotxe per realitzar molts quilòmetres a l'any i que la immensa majoria d'aquests quilòmetres es realitzin a altes velocitats envies, autopistes o autovies, on aquest tipus de mecàniques acaben oferint un millor rendiment.

Els dièsel no estan fets precisament per moure's per entorns urbans a baixes velocitats amb moltes d'aturades i engegades, sinó més aviat per anar a altes velocitats però a baixes revolucions, on la seva configuració mecànica acabarà oferint un consum també molt baix.

Apagar immediatament un cotxe dièsel després d'un llarg viatge és una mala idea

Pot treure a més que la immensa majoria dels cotxes amb motors dièsel que es vendre avui dia a Espanya són motors que porten associats a un turbo, un component mecànic que ajuda a què millorin les seves prestacions i alhora siguin més eficients.

Embargament, com bé saben els que tenen aquest tipus de cotxes, els motors dièsel amb turbo són motors delicats en alguns aspectes, i un d'ells és el que es refereix a la temperatura del turbo. Així, igual que els mateixos fabricants indiquen que el millor és no forçar el cotxe fins que el motor i el turbo hagin aconseguit la temperatura adequada, no és res recomanable que, en arribar a la nostra destinació després d'un llarg viatge a altes velocitats amb el motor i el turbo amb temperatures molt altes, apaguem immediatament el cotxe.

El millor que es pot fer en aquest cas és, en arribar a la destinació, deixar el cotxe uns dos o tres minuts encesa però al ralentí, de tal manera que el turbo i la mecànica van rebaixant la seva temperatura i així s'eviten futures averies mecàniques que poden arribar a ser molt costoses.