Sent com és la marca de referència a nivell mundial en com a la venda de cotxes elèctrics, en Tesla són molt conscients que cada vegada són més els rivals directes que estan llançant models al mercat amb la intenció de robar-los vendes.
Per molt que la quota de mercat dels elèctrics continuï sent a molts mercats d'Europa molt menor respecte a la que tenen els models de combustió, es pot destacar que, almenys en el primer trimestre d'aquest 2023, i per a sorpresa de molts, el model més venut a Europa no has anat un altre que el Tesla Model Y, un SUV elèctric que està arrasant i que ha aconseguit relegar el Dacia Sandero a la segona posició.
Per molt que els SUV siguin la carrosseria de moda ara a Europa, moltes marques estan apostant també per posar al mercat compactes 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè és un tipus de carrosseria que continua tenint cert pes a les carreteres del vell continent, especialment entre aquells conductors, que encara n'hi ha, que no volen saber res dels SUV.
El DS4 E-Tense li robarà vendes a Tesla i a les prèmium
I una de les marques que ja està treballant precisament en un model d'aquestes característiques és la marca prèmium de Citroën, DS, un fabricant que de fet té al seu utilitari DS3 E-Tense u dels referents de la seva categoria.
Veient l'èxit que està tenint la versió elèctrica del seu territori, a la marca prèmium han decidit anar un pas més enllà i treballar en el nou DS4 E-Tense, un model que, si bé és cert que per mida competirà amb models com el Volkswagen ID.3, el Cupra Born o els nous Peugeot 308 i Opel Astra elèctrics, per qualitat i per quina estació no se situarà un esglaó per sobre, pel que es convertirà en un prèmium elèctric molt a tenir en compte.
Sobretot perquè, més enllà que vagi ja a arribar amb un nivell de qualitat i d'equipament superior al de les marques generalistes, el fabricant ja ha apuntat que les versions més ben dotades d'aquest compacte elèctric podran arribar a tenir fins a 700 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra pròpia de segments superiors i que millora, el molt, la de bona part dels compactes generalistes elèctrics actualment a la venda a Espanya.
De moment el fabricant no han donat detalls sobre el seu preu, però no seria estrany que, sent com és un model, es convertís en un dur rival per a Tesla i un veritable mal de cap per a les marques generalistes.