A Citroën, una de les marques que forma part del gegant de la indústria automobilística europea Stellantis, saps molt bé que el futur passa pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

Saben també en aquest fabricant, com saben també en la resta de fabricants europeus, americans i també japonesos, que els últims temps han estat algunes les marques xineses que han arribat al nostre país amb models elèctrics molt interessants en el que es refereix relació a qualitat preu.

 

En aquest sentit, són alguns els fabricants que estan ja treballant en futurs models elèctrics que tindran un preu molt més assequible que el que tenen els seus models actuals per a, entre altres coses, frenar les cada vegada més vendes que està aconseguint marques com MG.

Tanmateix, ha estat Citroën la que acaba de presentar un model que passa per ser una de les millors opcions quant a relació qualitat preu del seu segment i que pot competir amb els elèctrics xinesos quant a preu però sent un model 100 × 100 europeu.

El Citroën ë-C3, un elèctric low cost europeu

No és cap altre que la nova generació del seu C3, un utilitari que, tal com podem veure en les imatges, no té a veure res amb el de la generació anterior, entre altres coses perquè la marca francesa ha optat per fer d'aquest nou C3 un model que s'apropa molt més als SUV que als utilitaris.

Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte la tendència actual del mercat, el fabricant gal a tot per posar a la venda també una versió elèctrica d'aquest nou C3, l'anomenat ë-C3.

 

El millor en aquest cas és que la versió d'accés actualment a aquest model té un preu que es queda just per sota dels 24.000 € sense cap tipus d'ajuda ni promoció. D'aquesta forma, si a aquest preu se li apliquen els ajuts del pla del govern, el seu preu de partida pot quedar-se per sota dels 17.000 €, convertint-lo així en un dels millors elèctrics per al dia a dia a les grans ciutats.

Quant a la seva autonomia, la bateria que té la versió més senzilla actualment li permet tenir 320 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra que no és que sigui precisament una meravella i que ajudi a afrontar llargs viatges però que sí que és més que suficient per al dia a dia d'aquest model en entorns urbans, que no deixa de ser el seu millor terreny de joc.