És de sobres conegut que la indústria d'automòbil no passa precisament pel seu millor moment. Les recents crisis que han fuetejat a la indústria no ha fet una altra cosa que provocar, entre altres coses, que el preu dels automòbils nous hagi crescut de forma notable els últims anys així com, especialment a causa de la falta de microxips, que l'estoc sigui molt menor i, a més, els temps d'espera siguin també molt més grans.

Tot això no ha fet cap altra cosa que provocar que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que l'industria de l'automòbil és una de les quals més genera el nostre país, siguin molts els conductors que hagin acudit directament al mercat de segona mà, ja sigui directament a la venda entre particulars així com a la venda de cotxes utilitzats per part dels mateixos fabricants.

 

En aquest sentit, les xifres de vendes de cotxes utilitzats respecte a la de cotxes nous no fan cap altra cosa que evidenciar l'auge del mercat de segona mà. Un bon exemple d'això és que, per exemple, el mes de març passat, es van vendre gairebé dos cotxes utilitzats per cada cotxe nou que es va vendre al nostre país.

Si bé és cert que l'auge en la demanda d'aquest tipus de cotxes no ha fet cap altra cosa que provocar també un augment en el seu preu, el fet que tinguin lliurament immediat és un dels factors que més ha provocat l'augment de l'oferta d'aquest tipus de cotxes.

Andalusia continua sent la comunitat autònoma amb més vendes de cotxes de segona mà

Una dada curiosa respecte a les xifres de vendes dels cotxes de segona mà més venuda al nostre país és que, a diferència del que es podria pensar i a diferència de la qual cosa passa normalment amb la venda de cotxes nous, no són precisament les dues comunitats autònomes on més moviment econòmic hi ha al nostre país, Madrid i Catalunya, les que lidera el rànquing quant a vendes de cotxes de segona mà.

 

I és que la comunitat autònoma on, tant el mes de març com en el que portem d'any, més moviment de compra i venda de cotxes de segona mà s'ha produït en aquest 2023 és a Andalusia, amb un total de 81.611 vendes en aquest primer trimestre, una xifra que supera comunitat de Madrid, amb 79.261 vendes, i la de Catalunya, amb 68.268 vendes.

No deixa de ser curiós també que més del 55% de les vendes de cotxes de segona mà corresponen a models que compta amb motors dièsel, mentre que poc més de 37% corresponen als de gasolina, deixant en tan sols un 7 % resta d'opcions mecàniques a Espanya.