Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants que tenen pes a Europa, el 2035 serà un any clau per a la indústria de l'automòbil. Entre altres coses perquè, tret que els plans canvien de forma evident, serà a partir de llavors quan tan sols es podran vendre a Europa models amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

Si bé és cert que encara falten molts anys perquè arribi aquesta data, en els fabricants són molt conscients que 12 anys en la indústria d'automòbil no és precisament gaire temps, per això porten molts mesos pressionant perquè, o bé es relaxin algunes de les mesures que entren en joc a partir de llavors, o bé directament es posposi l'entrada en joc d'aquesta nova normativa que exclogui definitivament la venda de models que no comptin amb aquest tipus de motors.

 

Una de les opcions que estan estudiant en diversos fabricants i amb els amb la que estan pressionant a les autoritats competents en aquest sentit és en la de poder vendre a partir de 2035 models que comptin amb motors de combustió però que funcionen a través d'un combustible neutral, és a dir, un combustible que no deixi empremta mediambiental.

L'amoníac pot ser una clau en el futur dels cotxes de combustió a Europa

Un dels punts en els quals és més està investigant en aquest sentit és el dels motors que funciona a través d'una pila d'hidrogen, la que l'hidrogen sigui el generador d'energia que carregui les bateries.

Tanmateix, l'amoníac podria ser un factor diferencial en aquest sentit, entre altres coses perquè en altres indústries com és la del transport marítim, on els motors 100 × 100 d'elèctrics ho tenen molt més difícil tenint en compte les circumstàncies de la indústria, està començant a tenir més pes.

 

Alguns estudis realitzats fins ara apunten que la barreja d'hidrogen i amoníac podria aconseguir unes emissions de gasos amb efecte d'hivernacle que acabarien sent la meitat o fins i tot un terç respecte a les emissions generades per un motor dièsel o gasolina comparable.

Evidentment es tracta d'una solució que està sent investigada en un procés molt inicial, per la qual cosa, en el cas que acabaré arribant a la indústria d'automòbil, encara dins de molts anys i després de moltes investigacions i recursos econòmics destinats a ella, una cosa que precisament no entra en els plans de la immensa majoria de fabricants a Europa, que sap molt bé que el temps no juga molt al seu favor.