Tesla ja no figura amb cap dels seus models en el Top-5 de cotxes elèctrics més venuts d'Europa durant els sis primers mesos d'aquest any. El principal responsable d'aquesta revolució és el Fiat 500, el cotxe mogut gràcies a bateries de liti més venut del continent. En la llista, el petit utilitaris italià està molt ben acompanyat: del segon al cinquè lloc tots són cotxes del grup Stellantis.

Fiat 500 i càbrio

Ni un sol SUV als tres primers llocs

El Fiat 500 versió 100% elèctrica ha aconseguit vendre durant el primer semestre de l'any en curs un total de 32.315 unitats, el que suposa un creixement del 72% en dotze mesos. Just darrere en el rànquing, apareix un altre utilitari, aquesta vegada de la branca francesa de Stellantis: es tracta del Peugeot e-208, que ha seduït 21.918 conductors europeus entre gener i juny d'aquest any. En percentatge, l'utilitari francès ha venut un 11% d'unitats més que en les mateixes dates de fa un any. El tercer classificat, fabricat per Stellantis també, és alemany: es tracta del Opel Corsa-i, que ha convençut 13.380 conductors europeus. Són, un 4% més que fa un any. Com es pot comprovar, cap SUV no accedeix al podi dels cotxes elèctrics més venuts. El que triomfa, sembla, són els utilitaris.

Stellantis aconsegueix col·locar cotxes als següents tres llocs del rànquing

El ple de Stellantis, que després de vèncer a Tesla preocupa Volkswagen, és absolut en el rànquing de vendes de cotxes elèctrics dels sis primers mesos de 2022. El quart cotxe elèctric més venut del continent és el Peugeot e-2008, que va aconseguir col·locar 11.650 unitats, i el cinquè, el Citroën ë-C4, que va convèncer 11.159 persones entre gener i juny. El sisè també és un Stellantis: el DS3 Crossback E-Tense, que va vendre 1.104 unitats.