Fins fa molt poc, el Dacia Duster podia presumir de ser el SUV low-csot per excel·lència al nostre país. Un model que, com passa també amb el Sandero, ha basat bona part del seu èxit en aquests últims anys en una excel·lent relació qualitat/preu. De fet, era molt difícil trobar un model amb les seves característiques més barat al nostre mercat.
Per molt que algunes marques generalistes optessin per promocions molt bones en alguns dels seus models comparables quant a mida i motorització al Duster, el Dacia seguia sent un esglaó per sobre i quant a aquesta excel·lent relació qualitat/preu.
Tanmateix, com bé saben els que tenen en aquest tipus de models i amb aquest tipus de preu el seu objectiu actual a Espanya, fa ja uns mesos que va desembarcar un model que estava cridat a ser el pitjor rival del Duster i que, almenys de moment, ja pot presumir de superar-lo quant a vendes.
El MG ZS, l'aposta de la marca xinesa que ja supera en vendes al Dacia Duster
No és cap altre que el MG ZS, l'aposta de la històrica marca anglesa ara en mans de Saic Motors per conquerir el mercat dels low-cost al nostre país. Si bé és cert que els plans del fabricant passen per convertir-se en la referència quant als models elèctrics de baix cost, feien gust molt bé que l'actual quota de mercat dels elèctrics a Espanya és encara molt baixa, i que el millor que podien fer per potenciar la marca dins del nostre país era llançar una versió amb un motor de combustió d'un dels seus millors models.
I això és el que han fet amb el MG ZS, un SUV que per mida s'equipara al Duster però que, com bé saben els que han aconseguit un d'ells, pot presumir de tenir un preu encara més baix tenint en compte totes les promocions. No és precisament casualitat que aquest model, que cada vegada va guanyant més adeptes al nostre país, hagi superat el model romà quant a vendes el mes d'agost passat.
És cert que el model de Dacia li porta molt avantatge quant a la xifra general de vendes en el que portem d'any, però també ho és que aquest SUV que arriba de la Xina va guanyant encara més pes en un mercat en el que, a més, l'augment generalitzat de preus fer d'ell una opció molt més atractiva.