El Dacia Sandero és un d'aquests models que, si bé és cert que no cridi a l'atenció per res en concret, pot presumir de ser ni més ni menys que el cotxe més venut al nostre país és el que portem d'any. De fet, el més probable és que, tenint en compte la diferència de vendes respecte al segon classificat, el Seat Arona, el Dacia acabi aquest 2023 sent el Top vendes al nostre país, tot un èxit per a un model low-cost.
Com no podia ser de cap altra forma, el principal argument de venda que té aquest model no és altre que el seu preu, un preu que el deixa per sota de la mitja del segment dels utilitaris i que li ha ajudat a anar a poc a poc superant models tan assentats al nostre país com és el cas del Seat Ibiza, el Peugeot 208, el Renault Clio o el Citroën C3, entre molts altres.
Però que el Dacia Sandero estigui arrasant a Espanya i a Europa no implica que la resta de fabricants no obtenir per continuar jugant molt bé les seves cartes en el segment dels utilitaris, un dels segments que menys ha notat el boom dels SUV i que més vendes continua concentrant al llarg de les carreteres del vell continent.
Suzuki presenta el seu nou Swift
Una d'elles és la marca japonesa Suzuki, un fabricant que no té gaire pes al nostre país però que sí que té alguns dels models més interessants quant a relació qualitat preu. Un bon exemple d'això és el Swift, un petit utilitari amb un disseny esportiu i elegant que està apunto d'estrenar una nova generació.
Com no podia ser de cap altra forma, la marca japonesa ha decidit presentar aquesta nova generació al saló de casa, el de Tòquio, amb un model que, si bé és cert que no serà exactament el mateix que es posarà a la venda, des de la marca apunten que seran molt pocs els canvis respecte al model de producció final.
Un model que s'ha renovat quant a disseny però que continua apostant per les seves característiques habituals, entre elles un frontal amb uns fars molt característics i un interior en el qual l'esportivitat i l'elegància regnen per sobre de la resta.
Evidentment no se sap res encara de preus ni de terminis, tampoc quant a quines opcions mecàniques no arribaran amb aquest nou model, però no seria estrany que, una vegada es posi la venda, aquest Suzuki continués tenint la seva particular quota de mercat a Espanya i a Europa.