Els SUV, com bé es pot comprovar si tenim en compte les xifres de vendes en els últims temps a Espanya, s'han convertit en el model de referència tant al nostre mercat com en la resta de mercats importants a nivell europeu.

Són diversos els models que aquest tipus de carrosseria, ja sigui el segment dels urbans com el segment C, els que poden presumir de ser dels més venuts en diferents països a Europa. L'auge d'aquest tipus de models és tan evident que, en els últims anys, han estat diverses les marques que han optat per deixar de banda la seva aposta per les berlines i els monovolums, deixant tan sols els models amb carrosseries familiars com les úniques alternatives als SUV.

 

I és que, si bé és cert que els SUV són ara la primera opció de molts espanyols, també continuen sent molts els que opten per models amb una carrosseria tipus familiar, entre altres coses perquè, tenint en compte que són models pensats per a famílies, tenen un volum de càrrega en molts casos superior al dels SUV més venuts a Espanya.

El Kia Ceed Tourer, el perfecte 'anti SUV' a Espanya

D'altra banda, es pot tenir en compte que, malgrat que en molts casos són models que compten amb una habitabilitat més gran i capacitat de càrrega, els models amb carrosseries familiars solen ser molt més barats que els models tipus SUV. Un bon exemple d'això el trobem dins del catàleg de Kia, especialment si es comparen a Sportage, un dels models més venuts dels coreans a Espanya, amb el Kia Ceed en la seva versió familiar, és a dir, la versió denominada Tourer.

Mentre que la versió més bàsica del SUV parteix des dels poc més de 27.000 €, la versió familiar del compacte coreà es queda just per sota dels 21.000 €, sent una opció molt millor per a aquelles famílies que optin per viatjar sempre amb molta càrrega, tenint en compte que el Ceed Tourer compta amb un maleter de ni més ni menys que 621 litres.

 

D'altra banda, és important també tenir en compte que, ja que els models amb carrosseries familiars derivats de compactes com és el cas del Toyota Corolla Touring Sport o el Peugeot 308 SW són models molt menys pesats i amb un molt millor coeficient aerodinàmic, el seu consum, ja que són models pensats per recórrer molts quilòmetres, és molt menor que el dels SUV, per la qual cosa també la despesa en combustible serà molt menor.

És evident que totes i cada una de les marques saben molt bé que els SUV són ara el model preferit pels espanyols, però saben també, per això hi, continuen apostant que els familiars següent veient una quota de mercat molt interessant.