El Seat Ibiza passa per ser un dels utilitaris més venuts a Espanya en els últims anys. Un model que, això sí, com bé saben en el fabricant espanyol, té molts rivals directes, i alguns d'ells amb molt pes també a nivell comercial com és el cas del Peugeot 208.

En aquest sentit, es pot destacar que, per molt que la immensa majoria dels conductors que s'apropen als concessionaris de les marques a la recerca d'un autoritari ho fan amb la intenció de fer-se amb un cotxe polivalent, còmode, amb un bon motor i, sobretot, amb una excel·lent relació qualitat preu, també són molts els que veuen als utilitaris models amb dimensions perfectes per convertir-se en petits esportius.

 

És més, hi va haver un temps en què els utilitaris més venuts a Europa passaven per tenir versions realment esportives. Tanmateix, en els últims anys han estat alguns els fabricants que han apostat per descartar aquestes versions, entre altres coses perquè l'entrada al joc dels motors elèctrics ha anat arraconant cada vegada més els motors de combustió molt potents.

Peugeot té llum verda per llançar una versió esportiva del seu 208 elèctric

Però l'entrada del joc d'aquests motors 100 × 100 d'elèctrics estan provocant que cada vegada siguin més els fabricants que, de nou, vulguin tornar a apostar per les inversions esportives. Un bon exemple d'això és Peugeot, una marca que va anunciar al seu dia que el 208 elèctric anava a comptar amb una versió GTI però que, com molts van lamentar, temps després va assegurar que aquesta versió no anava a arribar mai al mercat.

 

Tanmateix, veient com des del grup Stellantis han obert la porta a aquestes opcions amb models elèctric esportius com l'Abarth 600e, a la marca francesa ja no amaguen, encara que no sigui oficial, que els seus plans passen per, una vegada arribi la nova generació del seu 208, que aquest tingui una versió GTI i amb el motor 100 × 100 elèctric.

Una versió que, encara que evidentment està en fase de desenvolupament i és tan sols una idea, podria superar els 300 cavalls de potència, convertint-se així en un dels utilitaris elèctrics esportius més interessants i, sobretot, un model que recuperaria l'esperit GTI del famós Peugeot 208.