El BMW X3 és un cotxe excel·lent: se li considera un SUV mitjà, però les seves dimensions permetrien considerar-ho un tot-camí gran, ja que només fa 3 centímetres menys que un Seat Tarraco. Només té un problema: el seu preu, que s'apropa perillosament als 55.000 euros. Per això, convé buscar alternatives. Una d'elles és el DS4.

BMW X3
DS4

Amb què ens sedueix el DS4?

El primer, amb la seva exclusivitat i el segon, amb la seva originalitat: se suposa que és un compacte, però el seu disseny audaç el converteix en molt més que això: s'ajusta a aquesta categoria, la dels crossover, que ha arribat per quedar-se i omple de llum un mercat que, des de la irrupció dels SUV, era massa uniforme. Mesura 4,4 metres, té 430 litres de maleter i se'ns presenta amb motors convencionals de gasolina de 130, 180 i 225 CV i de gasoil amb 130 CV o, per a qui ho prefereixi, amb un PHEV de gasolina de 225 CV. En totes les versions, el canvi és automàtic de vuit velocitats i la tracció, senzilla i a l'eix davanter.

Excel·lents acabats

La qualitat de realització del DS4 és supèrbia i el seu equipament, completíssim: fars Matrix LED, control de creuer, instrumentació digital, navegador, Apple CarPlay i Android Auto, assistent d'aparcament, entapissat a pell i seients elèctrics. El BMW X3 ens ofereix també tot això i vint centímetres més d'altura lliure fins al terra, però el seu preu, 53.500 euros supera en 21.100 euros els 32.400 euros que sense descomptes, costa aquest mes el DS4.