El BMW X3 és un cotxe excel·lent: se li considera un SUV mitjà, però les seves dimensions permetrien considerar-ho un tot-camí gran, ja que només fa 3 centímetres menys que un Seat Tarraco. Només té un problema: el seu preu, que s'apropa perillosament als 55.000 euros. Per això, convé buscar alternatives. Una d'elles és el DS4.


Amb què ens sedueix el DS4?
El primer, amb la seva exclusivitat i el segon, amb la seva originalitat: se suposa que és un compacte, però el seu disseny audaç el converteix en molt més que això: s'ajusta a aquesta categoria, la dels crossover, que ha arribat per quedar-se i omple de llum un mercat que, des de la irrupció dels SUV, era massa uniforme. Mesura 4,4 metres, té 430 litres de maleter i se'ns presenta amb motors convencionals de gasolina de 130, 180 i 225 CV i de gasoil amb 130 CV o, per a qui ho prefereixi, amb un PHEV de gasolina de 225 CV. En totes les versions, el canvi és automàtic de vuit velocitats i la tracció, senzilla i a l'eix davanter.
Excel·lents acabats
La qualitat de realització del DS4 és supèrbia i el seu equipament, completíssim: fars Matrix LED, control de creuer, instrumentació digital, navegador, Apple CarPlay i Android Auto, assistent d'aparcament, entapissat a pell i seients elèctrics. El BMW X3 ens ofereix també tot això i vint centímetres més d'altura lliure fins al terra, però el seu preu, 53.500 euros supera en 21.100 euros els 32.400 euros que sense descomptes, costa aquest mes el DS4.