El BMW X3 és un dels models que més alegries li ha donat a la marca alemanya en els últims anys, especialment als mercats del nord d'Europa, mercats en els quals les marques prèmium tenen molt més pes que al mercat espanyol. Sent un model de dimensions ja considerables, el X3 competeix contra grans homes com és el cas del Mercedes GLC o l'Audi Q5, opcions perfectes tant per al dia a dia en entorns urbans interurbans com per a llargs viatges en autopista i autovia amb la família.
Això sí, per molt que hi hagi diversos models per sobre del X3 quant a preu, es pot destacar que aquest BMW no és que sigui una opció precisament barata, per això, almenys a Espanya, no té una quota de mercat enorme. Amb poc més de 3000 matriculacions en el que portem d'any, aquest BMW ocupa posició 82 en el rànquing general de 2023.
Molt més reeixit és el germà petit d'aquest X3, el X1, un model que dobla les seves vendes i que, amb més de 6000 matriculacions en aquest 2023, ocupa la posició 44, una posició molt més destacada. Evidentment el fet que sigui un model bastant més barat sense que això impliqui una menor qualitat o un menor grau de tecnologia al seu equipament és el que més ajuda que el X1 sigui una opció més venuda.
El BMW X1 és un SUV prèmium molt top en tot
Per molt que el X1 estigui per darrere en el seu segment de l'Audi Q3, el rei dels SUV prèmium a Espanya, es pot destacar l'excel·lent feina que ha fet la marca alemanya amb la nova generació d'aquest model, una nova generació en la qual han apostat per un nou llenguatge de disseny més dinàmic i esportiu en el que la tecnologia augmentat de forma evident respecte a generacions anteriors.
Sent el model més modern de la seva categoria, més modern que l'Audi i que el Mercedes GLA, molts el situen com la referència actualment en el seu segment. I més tenint en compte que, per exemple, la versió que arriba amb l'acabat més senzill però que arriba molt ben dotat de sèrie i amb un motor de gasolina de 170 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT és un preu de partida de poc més de 42.000 € sempre que es financi la compra amb la marca.
Evidentment és un preu que el situa per sobre de la immensa majoria de models generalistes del seu segment, però es pot destacar que estem davant d'un prèmium que ha arribat recentment al mercat i que compta amb un nivell de qualitat i tecnologia molt superior a la dels models més venuts del seu segment a Espanya.