El Toyota RAV4 és un d'aquests models que, com passa també amb el Prius i el Corolla, més han ajudat la marca japonesa en els últims anys. Entre altres coses perquè aquest sud, més enllà que pugui presumir de ser un dels models més venuts a nivell mundial, ajudat molt que el fabricant japonès continuï expandint la seva quota de mercat a nivell mundial i, sobretot, en continuï convencent molts sobre les bondats dels motors híbrids.

I és que no és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més els conductors que veure en aquest tipus de mecàniques opcions molt interessants, entre altres coses perquè, més enllà que permetin lluir l'etiqueta ECO de la DGT, són mecàniques que acaben tenint un menys consum i un menys manteniment respecte a les mecàniques de combustió tradicionals, especialment si es fa un ús habitual d'aquest tipus de cotxes entorns urbans, on els motors híbrids juguen les seves millors cartes.

 

Es pot tenir en compte que, a diferència del que passa amb alguns dels seus rivals directes, i malgrat que és un dels models més veterans del seu segment, aquest Toyota no pot presumir de ser un model precisament barat. Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla d'aquest model, que arriba ja amb un motor híbrid de 218 cavalls de potència, frega els 39.000 €, un preu massa elevat per a molts.

El Lexus NX, una opció prèmium de veritat

Com no podia ser de cap altra manera, més enllà que aquest model tingui rivals directes més barats, un dels models que pot presumir d'estar sent potser un empipament per a Toyota és precisament un model molt conegut per a la marca japonesa: el Lexus NX.

 

I és que aquest model pertany precisament a la marca prèmium de Toyota, Lexus, arriba amb un disseny molt més atractiu, un equipament de sèrie molt més ben dotat en tots els sentits, una millor mecànica i, també, evidentment, un preu bastant més elevat.

Tal com podem veure a l'esmentat mitjà, el preu de la versió més senzilla d'aquest Lexus, que no és que sigui precisament un model senzill, superen els 51.000 €, convertint-se en un moderat dirigit gairebé exclusivament a aquells conductors que busquen model que estigui diversos esglaons per sobre dels generalistes i que compti amb l'últim en tecnologia de la marca. És per això que, per molt que sigui un model molt atractiu, no té ni de lluny la mateixa quota de mercat que té el Toyota.