Com no podia ser de cap altra forma veient un excel·lent rendiment que ha tingut aquest model des que es va posar a la venda del nostre país, el Formentor continua sent el model més venut de Cupra el nostre país. Un model que ha començat aquest 2023 ocupant la 20a posició en el rànquing dels models més venuts amb més de 800 matriculacions.

Evidentment en la marca esportiva el grup Volkswagen saben que és la seva millor carta a la partida espanyola, però, com bé saben també a Cupra, el Formentor ha deixat de ser l'únic model del fabricant que apareix dins d'aquest Top 100. I és que per primera vegada no és cap altre que el Cupra León és que també s'ha colat entre els models més venuts al nostre país, i ho he fet altres amb una xifra de vendes que s'apropa perillosament a la del Seat León, una cosa que no parla precisament gaire bé del model de Seat.

 

I és que, mentre que el Seat León ha aconseguit 344 matriculacions, la seva versió esportiva, el Cupra León, se n'ha quedat en 245 vendes, és a dir, tot just 100 menys que el que hauria de ser el model estrella desitjada al nostre país. Una xifra de vendes del Cupra León que no fa cap altra cosa que donar-li la raó al fabricant en una de les seves estratègies.

El Cupra León va guanyant pes a poc a poc a Espanya

Una estratègia basada a llançar versions més senzilles al mercat d'aquest Cupra León. Si bé és cert que van ser molts els que van criticar aquesta opció de la marca per fer d'aquest model un model molt menys radical del qual era fa uns anys, el cert és que les xifres de vendes li estaven donant la raó.

 

Sobretot tenint en compte que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest León és de poc més de 31.000 €, una quantitat molt interessant per a un model que arriba amb un motor de gasolina TSI de 150 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica de DSG de set velocitats, és a dir, una mecànica que, si bé és cert que no és precisament la més esportiva dins del grup Volkswagen, sí que pot presumir de tenir cert caràcter i de ser, a més, molt eficient.

Si a això se li sumeixi el fet que el disseny d'aquest Cupra León és molt més atractiu en l'esportiu respecte al model de Seat, a més que arriba de sèrie molt millor dotat, cada vegada són més els que, disposats a anar a buscar un compacte del grup Volkswagen, prefereixen fer-ho abans per la versió de Cupra que per la versió de Seat, encara que sigui més cara.