Sent com és una marca prèmium, a Volvo són molt conscients que els seus models no van dirigits precisament a la majoria de conductors a Europa. Això sí, es pot destacar, com bé reflecteix les xifres de vendes que s'han aconseguit al vell continent en aquest primer trimestre de 2023, que l'argument que existeixen 'dues Europes' a nivell econòmic, és més que evident.

 

I és que no deixa de ser significatiu que el model més venut en aquests dos primers mesos d'aquest any a Europa hagi estat el Tesla Model Y, un model que parteix des de més de 45.000 euros sense ajuts i que evidentment mare he anat a conductors que no tenen un pressupost precisament molt ajustat i al seu torn, el segon model amb més quota de mercat a Europa hagi estat del Dacia Sandero, un model que es troba en l'altre extrem del mercat, és a dir, un low-cost amb un preu de partida de poc més de 13.000 € dirigit als quals busquen un baix preu per damunt de tot.

Precisament una de les grans apostes de Volvo encaixa perfectament amb aquells conductors que no és que tinguin un pressupost alt, és que no tenen el pressupost u dels seus principals arguments de compra. No és cap altre que el nou Volvo EX90, un model que ha arribat per substituir al XC90 i fer-ho a més evidenciant l'aposta per l'electrificació de la marca sueca.

El Volvo EX90, un SUV elèctric de luxe que està arrasant

Tan sols fa falta fer un cop d'ull ràpid a aquest model per adonar-se que torni no tan sols ha volgut passar-se a l'electrificació amb la seva SUV de més dimensions, sinó que ha volgut fer-ho a més fent un pas endavant en tot el que es refereix a tecnologia de qualitat, fent d'aquest model ja no un model prèmium sinó un model de luxe.

 

I la millor prova d'això és que, com bé saben els que s'han interessat en aquest model, el seu preu de partida ronden els 100.000 €, un preu que podria semblar que amb prou feines té el mercat tenint en compte que és molt elevat però que, com han pogut comprovar a la marca, no sembla que hagi estat un problema per registrar unes xifres de vendes més que notables.

És més, tenint en compte les comandes que han acumulat des que s'ha posat a la venda i les previsions que tenien a Volvo, el fabricant ha rotat per tancar les comandes per impedir que els lliuraments s'allarguin més del necessari. Compten des de l'entorn de la marca que les expectatives eren ja potser molt positives, però veient les xifres d'aquest model, que és evident que han quedat curts. Una sorpresa molt positiva i que no fa cap altra cosa que evidenciar que aquest tipus de models, per molt que tinguin preus altíssims, triomfen a Europa.