Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte que els sud s'han convertit a la carrosseria de moda a Europa, en Alfa Romeo, un fabricant que va ser molt a prop de la desaparició i que ara no té cap altre objectiu que tornar a convertir-se en una marca prèmium de gerència, està centrant la majoria dels seus esforços en aquest tipus de cotxes.

No ha estat precisament casualitat que el primer projecte de la 'nova' Alfa Romeo ja en mans de Stellantis hagi estat el Tonale, un SUV de mida compacta que té grans rivals al mercat com és el cas del Mercedes GLA, el BMW X1 o l'Audi Q3, entre altres.

 

Sent conscients que el que necessiten en el fabricant és augmentar la seva quota de mercat de cara als propers anys, una cosa que ja han fet en el passat 2022 doblant les seves vendes respecte al 2021, el pitjor any d'Alfa Romeo, els nous projectes de la marca passen per continuar augmentant el nombre de SUV que tenen al seu catàleg.

Actualment compten amb el tonals, el seu model més venut, i amb el Stelvio, un model ja veterà però que acaba d'actualitzar-se i que es presenta com el SUV de més mida i millors prestacions dins del seu catàleg. Però és precisament un tercer súper que arribarà del 2024 de la mà d'un nom que formaria part de la història de la marca italiana: el MiTo.

Torna l'Alfa Romeo MiTo, però ho fa en forma de SUV

Fa ja molts mesos que se sap que el fabricant italià està treballant en SUV de mida urbana, un model que fins ara es coneixia com a Brennero però que en el fabricant ja han descartat aquest nom per complet. Així, la idea de la marca no és cap altra que la de recuperar la nomenclatura de MiTo i associar-la a un SUV que apunta a convertir-se en un dels models més venuts del fabricant.

 

Entre altres coses perquè, sent un model que es quedarà per sota del Tonale tant en el que es refereixi mida, mecànica, serà evidentment un model més barat, com ocorre a Jeep amb l'Avenger i el Renegade, el SUV de mida urbana més compacta de tots es posicionarà com una alternativa molt interessant a models molt assentats al nostre mercat com és el cas del Volkswagen T-Roc.

El millor en aquest cas és que, com van veure apuntat en el fabricant, els plans passen per ella des de les versions més senzilles d'aquest model el nou MiTo, que comptarà amb l'habitual disseny elegant i esportiu d'Alfa Romeo, comptarà també amb sistemes de micro hibridació lleugera, per la qual cosa podrà lluir l'etiqueta ECO de la DGT.