Alfa Romeu no figura entre les marques prèmium més venudes a Espanya. Entre altres coses, perquè molts conductors que elegeixen un cotxe d'alta gamma prefereixen anar a marques més fiables i populars com Mercedes, Audi o BMW. A més, l'oferta d'Alfa Romeu és bastant escarida. Fins aquest any que van posar a la venda el nou Tonale, la proposta del fabricant es limitava a dos models, el Stelvio i el Giulia, la qual cosa limita el ventall de possibles compradors en gran manera.
A més, el SUV ha estat el que venia concentrant la major part de les vendes, convertint el Giulia en un autèntic desconegut. Està lluny de ser una de les berlines més venudes.
Alfa Romeu està avisada
Tanmateix, Alfa Romeu ha posat en marxa una ofensiva per revertir la situació. Stellantis l'ha posat sobre avís: o passa a ser una marca solvent i de pes en el grup abans de finals de la dècada o hauran de prendre mesures.
En aquesta ofensiva figuren novetats com l'esmentat Tonale o el Brennero, un SUV urbà que no trigarà a arribar al mercat. I pròximament hi haurà nous membres en la família.
I mentrestant, la marca intenta reflotar el Giulia proposant descomptes molt interessants com el que anuncia aquest mes d'octubre el web especialitzada quecochemecompro.com. Segons el portal, la tarifa oficial del Giulia en la seva versió d'accés és de 50.700 euros. Tanmateix, Alfa Romeu rebaixa aquests dies 5.325 € per deixar un preu final de 45.375 €.

El Giulia és una berlina prèmium que destaca pel seu disseny, el seu complet equipament, la seva conducta esportiva o el seu confort interior, entre d'altres. Mesura 4.639 mm de llarg, 1.426 mm d'alt i 1.873 mm d'ample, deixant una generosa distància de batalla de 2.820 mm i un maleter de 480 litres.
200 CV de potència i un equipament de luxe
El preu anunciat és per a la variant més econòmica de la gamma. Un model que es configura amb un motor de gasolina 2.0 turboalimentat que desenvolupa 200 CV de potència i 330 Nm de parell màxim. Està gestionat per un canvi de marxes automàtic de 8 relacions i un sistema de tracció posterior que potencia la seva esportivitat.

Amb tot això, aquest Giulia aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 6,7 segons i assoleix una velocitat màxima de 235 km/h. Registra un consum mitjà de 7 litres cada 100 km i unes emissions de CO2 de 160 g/km.
Mentre que en equipament no et faltarà de res. Tots els Giulia inclouen des de la versió d'accés elements com a climatitzador automàtic, alerta de canvi de carril involuntari, sistema de so integrat amb pantalla de 8,8 polzades, llantes d'aliatge, ordinador de viatge o control de creuer, entre altres.