Tal com podem veure en els resultats de vendes d'aquest mes d'abril passat, poques coses han canviat a les carreteres espanyoles referent a les marques que dominen en el mercat espanyol. Toyota continua sent la més matriculada al nostre país sumant ja més de 31.000 matriculacions en el que portem d'any, seguida de Renault amb gairebé 29.000 matriculacions i de Seat, que es queda just per sota de les 24.000 vendes.

 

Poc hi ha hagut variacions referent a quin és han estat els models més venuts i quin és segueixen sent els models més d'èxit a nivell general, amb el Dacia Sandero, el MG ZS i el Seat Eivissa ocupant les tres primeres posicions. Però el principal problema per a Alfa Romeu és que, igual que les coses no han canviat per la part alta, tampoc no ho he fet per la part baixa, i en el seu cas no això precisament una notícia positiva.

Alfa Romeo segueix sense enlairar-se a Espanya

I és que es pot tenir en compte que, tal com ha passat en moltes ocasions en els últims mesos a les carreteres espanyoles, cap dels models de la marca italiana acabada dins del Top 100, una cosa que no parla precisament bé ni de l'estratègia del fabricant a nivell de producte ni tampoc a nivell de preu, entre altres coses perquè hi ha marques molt menys conegudes i assentada que la italiana que sí que aconsegueixen situar de forma habitual almenys algun dels seus models entre els 100 més venuts a Espanya.

 

La xifra de vendes acumulada de la marca italiana en el que portem d'any és de tan sols 1236 matriculacions, una xifra que la ubica en la posició 36, amb ni més ni menys que 35 marques per davant.

El drama és tan evident que fins i tot marques molt més cares i luxoses com és el cas de Porsche estan per davant, així com marques nouvingudes al nostre país com és el cas de Jaecoo, Omoda o Ebro, que en tot just uns mesos s'han fet ja amb un tros del pastís del mercat espanyol, una cosa que no està aconseguint un fabricant que va estar apunto de desaparèixer i que faci apostat per una sèrie de nous models que, per molt que siguin molt interessants a nivell de disseny, no estan encaixant al nostre mercat, una cosa que pot comprometre seriosament el seu futur.