Tenint en compte el context actual al vell continent el segment de l'automòbil, no és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més els conductors que van al mercat de segona mà. Entre altres coses perquè, tenint en compte la inflació, l'escassetat de microxips i el fet que els terminis de lliurament dels models nous siguin cada vegada més elevats, fer-se avui dia amb un model de segona mà és una opció cada vegada més comuna al nostre país.

De fet, si optem per comparar el preu del mateix model amb la mateixa configuració tant en una versió nova com en una versió de quilòmetre zero amb molt pocs quilòmetres, es pot comprovar perfectament com les diferències de preu són molt menors, una cosa que fa uns anys era impensable.

 

I és que el fet que fer-se amb un model de segona mà implica que una vegada comprem el vehicle automàticament ja ho tenim a la nostra disposició, a diferència del que passa amb els models nous, amb en ocasions fins a més d'un any en espera que arribi la unitat comprada, està provocant que cada vegada sigui més els que opten pel mercat de cotxes d'ocasió.

L'informe que apunta un greu problema als cotxes de segona mà a Espanya

En aquest sentit, el millor que pot fer un conductor que està buscant fer-se amb un model de segona mà és, abans que res, demanar un informe oficial del model, per saber si ha passat les ITV necessàries així com per saber el quilometratge real del model.

I és que, tal com es pot extreure d'un estudi s'ha realitzat l'empresa carVertical, un 10 % dels models que es venen actualment de segona mà al nostre país té el comptaquilòmetres trucat, és a dir, es venen amb més quilòmetres dels que el venedor anuncia.

Si bé és cert que aquest % és més baix que el de la mitjana europea, que se situa en un 15 %, no deixa de ser preocupant que 1 de cada 10 models de segona mà que es ven al nostre país tenir el comptaquilòmetres trucat.

 

Per sort, la diferència també del que va ocórrer|passar fa anys, cada vegada és molt més fàcil detectar aquest tipus de petites trampes per part dels venedors, especialment si se sol·licita l'informe del vehicle a la DGT per comprovar així que les dades són correctes.

D'altra banda, els experts recomanen sempre, especialment si el model que es ven té un preu sospitosament baix, anar amb aquest model a un taller de confiança perquè se li faci una revisió a fons a la recerca de possibles defectes que a simple vista no es poden veure.