Va ser fa ja més d'un any quan el preu mitjà de la gasolina i del dièsel al nostre país va superar per primera vegada la barrera dels 2 euros per litre. Com era d'esperar, el govern va reaccionar i va posar un marxa uns ajuts estatals que van passar per la bonificació de 20 cèntims per cada litre del qual es proveïa a les gasolineres espanyoles.

Una ajuda que evidentment va ser bé rebuda pels conductors al nostre país però que, tenint en compte que els preus van continuar creixent i que l'ajuda va acabar pocs mesos després, tampoc no va ser un punt d'inflexió en aquest sentit.

És més, actualment els espanyols ja estan pagant més per omplir el dipòsit de gasolina o de dièsel respecte al que pagaven llavors malgrat l'ajuda, entre altres coses perquè el preu actualment s'està tornant a apropar perillosament als 2 euros per litre, un preu que ja s'ha superat en algunes gasolineres de les capitals espanyoles.

El govern de l'Estat continua ajudant els professionals

Això sí, a diferència del que va passar fa ja uns mesos, de moment des del Govern continuen deixant molt clar que no tornen a apostar per una nova política d'ajuts per a la immensa majoria dels ciutadans.

Tanmateix, els que sí que continuen comptant amb alguna ajuda seran els transportistes professionals. El Govern ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2023 la bonificació als combustibles per al sector del transport professional per carretera i s'ha compromès a mantenir la rebaixa de 10 cèntims al dièsel fins al 30 de setembre. Això sí, serà en l'últim trimestre de l'any quan aquesta ajuda baixarà fins als 5 cèntims per litre.

Respecte als professionals que utilitzin vehicles a gas, l'ajuda actual i fins a finals de setembre és de 13 cèntims, mentre que en l'últim quart l'ajuda serà de la meitat, és a dir, 7 cèntims.

Uns ajuts que de moment tan sols van dirigits al sector professional del transport, per la qual cosa la immensa majoria dels conductors a Espanya no es veuen beneficiades per ella. No se sap si en un futur no molt llunyà el govern d'Espanya prendrà alguna mesura sobre això (hi ha qui exigeix que se segueixin els passos de França, que permetrà vendre pèrdues per rebaixar preus), però el que és evident és que, com ja van predir molts experts fa temps, els combustibles són i continuen sent cada vegada més cars.