Dacia ha trobat en la seva aposta pels preus baixos la seva millor arma a Espanya i a Europa. De la mà de Renault (el que l'ajuda també a l'hora de poder compartir tecnologia i així abaratir encara més la fabricació dels seus models), els romanesos han aconseguit convertir-se en la marca low cost per excel·lència al nostre país.
Amb més de 13.000 matriculacions en aquests dos primers mesos de l'any 2022, Dacia ha aconseguit ser ja la tretzena marca més venuda al mercat espanyol. Una posició que, si bé és cert que és ja molt atractiva, la marca vol millorar.
I un dels principals responsables de millorar les xifres totals de vendes de la marca és l'últim model que ha arribat al mercat espanyol, el Dacia Jogger. Un Jogger que entra de ple en el segment dels familiars amb un argument de compra que farà d'ell un dels més venuts de la seva categoria, com passa amb el Sandero i el Duster: un preu de partida en la seva versió d'accés més que atractiu.
El Dacia Jogger més bàsic és un bon familiar, però per la diferència de preu és millor anar a buscar versions superiors
Com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més bàsica d'aquest Jogger en la seva versió de 5 places té un preu de partida de 14.990 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca romanesa.
Una versió que, això sí, malgrat ser la més senzilla, pot presumir d'arribar més que bé dotada de sèrie. El seu motor no és altre que un 1.0 de 100 cavalls de bifuel que pot funcionar tant amb gasolina com amb GLP pel que, al marge de poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, ajuda a aconseguir un preu per dipòsit molt més baix tenint en compte que el GLP és la meitat de car que la gasolina.
Quant al seu equipament, l'Essential compte de sèrie amb Radio Media Control, sensor d'enllumenat, manera Eco, seient del conductor regulable en alçària, aire condicionat, fars LED i llantes d'acer de 16 polzades. Per la seva part, quant a sistemes de seguretat i ajuts a la conducció, compta amb, trucada d'auxili, coixins de seguretat frontals, laterals i de cortina, ajuda a l'arrencadaen pendent, control d'estabilitat, sensor de pressió de pneumàtics i frenada d'emergència automàtica.
Una opció molt atractiva, evidentment. Això sí, veient la diferència de preu respecte a versions superiors, no són pocs els que prefereixen apostar per l'acabat Extreme, amb lliurament prioritzat, que arriba molt millor dotat i que té un preu de partida de 17.650 euros, és a dir, menys de 3.000 euros de diferència.
En aquest cas, comptant amb el mateix motor, compte de sèrie amb sistema d'info-entreteniment Media Nav Evolution amb pantalla tàctil de 8 polzades, navegador, targeta de mans lliures, detector d'angle mort, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, llums LED per a la conducció diürna, climatitzador automàtic, sensors davanters i darreres d'aparcament i fre de pàrquing automàtic.