És de sobres conegut que en un futur no molt llunyà els elèctrics seran els models que regnin a les carreteres tant espanyoles com europees.

Es pot tenir en compte, això sí, que en el futur, especialment quan a Espanya i a Europa hi hagi una xarxa de carregadors prou bona per poder donar servei a la majoria de cotxes en circulació, moltes marques optessin per posar a la venda models amb bateries petites i amb poca autonomia i així poder oferir alhora preus baixos.

Continuaran evidentment existint elèctrics amb bateries molt capaces i amb grans autonomies, fins i tot iguals a les actuals en els de gasolina, però com (en teoria) en un futur es podrà carregar un elèctric a qualsevol gasolinera, no serà necessàries bateries tan grans com les actuals.

Això no significa que no hi hagi diferents projectes en marxa actualment que busquin poder augmentar la bateria i l'autonomia d'un elèctric sense la necessitat de carregar-lo. Una d'elles és la de fer ús de l'energia fotovoltaica, és a dir, utilitzar l'energia que proporciona el sol per carregar la bateria. Alguns models ja van en aquest camí, però tenint en compte que les plaques solars no és que siguin precisament barates, aquests models no són precisament low cost.

L'adhesiu que ajuda augmentar l'autonomia d'un elèctric

I allà és on entra en joc una solució més que enginyosa en la que estan treballant a Alemania en l'Institut Fraunhofer de Sistemas de Energía Solar (ISE). Es tracta d'una làmina autoadhesives que es col·loca a la carrosseria del cotxe i que aconsegueix treure una capacitat de 115 W de potència.

Es pot tenir en compte que, com apunten els desenvolupadors del projecte, en cap cas l'energia que genera aquesta làmina no és capaç de moure al cotxe elèctric per si sola, però sí que ajuda a alimentar elements electrònics com l'aire condicionat, la il·luminació o les pantalles multimèdia.

L'augment de l'autonomia en aquest cas no és enorme, però és una petita ajuda que evidentment és mes que interessant per a aquells models (aquest adhesiu es pot posar a qualsevol cotxe independentment de la marca) que van una mica justos d'autonomia. El millor en aquest cas és que, més enllà del cost inicial de l'adhesiu en qüestió, el cost que genera aquesta per ajudar a augmentar l'autonomia és nul.