Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant molt racional en totes i cada una de les decisions que ha pres amb els seus models. Així, si bé és cert que dins del seu catàleg es poden trobar models amb poca quota de mercat, això no significa que no siguin models gaire interessants dins del seu segment.

Aquest sentit, i per molt que pugui semblar ilògic tenint en compte que són cada vegada més els que viuen a les grans ciutats i que en elles tenir un cotxe amb unes dimensions molt reduïdes i que consumeixi molt poc o que fins i tot sigui una opció elèctrica pot ser precisament una de les millors opcions, la marca alemanya ha optat per eliminar definitivament del seu catàleg el que fins ara era el seu cotxe més petit: el Volkswagen Up.

Volkswagen es carrega definitivament l'Up

Tan sols fa falta veure la immensa majoria dels catàlegs al nostre país per adonar-se'n de què gairebé totes les marques anotat per deixar d'apostar per models urbans, a excepció d'alguns fabricants com Kia o Fiat que continuen tenint en models com el Picanto o el 500 opcions interessants.

 

El grup Volkswagen va arribar a tenir fins i tot fins a tres models al mercat, tres models que compartien plataforma i mecàniques com eren l'esmentat Volkswagen Up, el Seat Mii i el Skoda Citigo.

Però a poc a poc aquests models han anat desapareixent, i ara ho ha fet definitivament el model alemany que diu adeu després de més de 12 anys al mercat en el qual, això sí, les seves xifres de vendes no van ser les esperades. Així, actualment el model de dimensions més reduïdes que podem trobar dins del catàleg de Volkswagen és el Polo, un utilitari que pot presumir de ser tota una referència en la seva categoria però amb unes dimensions bastant majors que tenia el desaparegut Up.

Això sí, no és que sigui precisament cap secret que la marca alemanya estan preparant l'arribada d'un elèctric de dimensions molt reduïdes, encara que el seu preu de partida podria ser, una vegada que arribi al mercat més enllà de 2025, d'uns 20.000 €, és a dir, gairebé el doble del que costava la versió més senzilla de l'Up.

Un nou adeu que no fa cap altra cosa que confirmar que, per molt que en entorns urbans no sigui precisament l'opció més recomanable, la tendència actual és la d'anar a buscar cotxes cada vegada més voluminosos.