Volkswagen és un d'aquests fabricants que estudia molt bé tots i cada un dels passos en els seus plans estratègics a curt,mitjà i llarg termini. En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que aquest èxit en la planificació és el que ha convertit a la marca alemanya en una de les referències a les carreteres europees.
D'altra banda, cap destacar també que, sent com és una marca que es queda a mig camí entre un fabricant generalista i un fabricant prèmium a nivell de preus, el fet que comptin amb un marge de benefici més gran en totes i cada una de les seves vendes és el que li permet tenir al seu catàleg alguns models que, encara que la marca sàpiguen que no tindran una enorme quota de mercat, compleixen la seva funció en aquest i es converteixen en autèntiques referències en un segment molt concret.
Un bon exemple d'això és la versió descapotable del Volkswagen T-Roc, una versió que van aparèixer el mercat fa poc més de tres anys i que s'ha convertit en un èxit quant a vendes. Evidentment, tal com sabien en el fabricant, les vendes d'aquesta versió descapotable estan anys llum de les vendes que aconsegueix la versió normal, però es pot destacar que aquest model ha aconseguit superar models tan icònics en el seu segment com és el Mazda MX-5 i tan sols s'ha vist superat pel Mini Càbrio.
Volkswagen deixarà de vendre el T-Roc Cabrio
Com sol ser habitual és la marca alemanya, des del fabricant no han assegurat del cert que vagin a eliminar aquesta versió del seu catàleg, però unes recents declaracions d'un alt càrrec del fabricant d'Alemanya han deixat la porta més que oberta a aquesta possibilitat.
No ha estat altre que Kai Grunitz, una de les veus autoritzades de Volkswagen, el que ha assegurat recentment que "Només hi ha un grup molt petit de clients per als càbrios", unes paraules que no fan cap altra cosa que evidenciar que dins del full de ruta marcat per Volkswagen de cara al futur T-Roc no formarà part d'aquesta versió càbrio.
Una nova generació d'aquest model que arribarà el 2025 i que apunta a continuar sent, com ho està fent la generació actual, un dels models més venuts de la marca alemanya. El que sembla més que evident és que la versió descapotable, per molt que hagi aconseguit ser una opció bona quant a xifres de vendes en el seu segment, no tindrà continuïtat.