Per molt que en els últims temps les xifres de vendes de BYD estan molt a prop de les de Tesla i, a més, siguin molts els que afirmen que la marca xinesa va acabar superant a la marca americana, de moment el fabricant dels Estats Units pot continuar presumint de ser el que regna a nivell mundial amb els seus elèctrics.

Això sí, en el fabricant americà són molt conscients que, més enllà que BYD ho sigui i vagi a ser un dels seus rivals més durs en un futur no molt llunyà, hi ha altres fabricants que estan començant a deixar molt clar que el seu gran objectiu és robar-li moltes vendes a Tesla.

 

Un d'ells és un fabricant que ha decidit estrenar-se la indústria de l'automòbil per la porta gran amb un model que, especialment en alguns mercats com és el de la Xina, apunta a convertir-se en tota una referència entre aquells que busquin un elèctric esportiu que rivalitza amb models tan top com és el cas del Tesla Model S o el Porsche Taycan.

Xiaomi va amb tot a buscar Tesla

I aquest cant no és altre que Xiaomi, el gegant xinès que ha decidit entrar en la indústria d'automòbil col·laborant amb BAIC, una empresa que al seu torn ha col·laborat amb algunes marques tan potents com és Mercedes i BMW.

Així, el primer model de Xiamoi, el SU7, passa per ser una berlina esportiva amb un disseny molt atractiu, que compta amb l'últim en tecnologia i què comptarà amb algunes versions que poden deixar molt enrere alguns dels models més venuts de la seva categoria.

 

En aquest sentit, si bé és cert que la marca ja anunciat que les versions inicials d'aquest model tindran unes autonomies que ronden els 600 o 700 km segons el cicle d'homologació xinès, que sempre és molt més optimista que el cicle d'homologació d'autonomia a Europa, arribaran versions en el futur amb bateries tan potents que permetran que aquesta berlina esportiva acabi tenint autonomies d'uns 1200 km també segons el cicle d'homologació xinès.

Es pot tenir en compte que, si bé és cert que a la marca ja han anunciat que segurament aquest model serà més barat que el Tesla i el Porsche, no serà un model precisament apte per a totes les butxaques, encara que no seria estrany que, tenint en compte el pes que té com a marca Xiaomi a la Xina, el seu primer model es converteixi en un èxit entre els més VIP.